خانه » مهارت نوشتاری » انشا تضاد معنایی چاق و لاغر

انشا تضاد معنایی چاق و لاغر

انشا درباره تضاد معنایی چاق و لاغر

انشا با تضاد معنایی چاق و لاغر

انشا درباره تضاد معنایی چاق و لاغر به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا تضاد معنایی چاق و لاغر

چاق بودن و لاغر بودن داغ‌ترین مفاهیم دنیای امروز در صنعت مد هستند.
انقدر غرق در بعد مادی و سود به دست آمده از چاقی و لاغری شده‌اند که حتی دیگر مهمترین مساله در این زمینه که سلامتی است به شدت رو به کم رنگ شدن گذاشته است. صنعت مد هر روز با ارائه تعریف جدیدی از چاق و لاغری و هیکل و اندام رو فرم و ایده آل سود کلان به جیب می‌زند. و فارق از ذهنیت و تاثیر منفی که روی روح و روان زنها و مردها می‌گذارند به فکر پر کردن جیب خود هستند.

در گذشته کاملا بر عکس الان بوده است، اندام‌های چاق و هیکل‌های درشت ثروتمند بودن و داشتن تغذیه‌ای بهتر را نشان می‌داد. اگر کسی زیادی لاغر بود مورد تمسخر قرار می‌گرفت و اگر خانم بود تصور اکثر مردم بر این بود که حتما همسری خسیس دارد. در دوران قاجار که اضافه وزن اصلا ایراد به حساب نمی‌آمده که هیچ، کاملا مورد پسند و معقول نیز بوده است.

بحث چاقی و اضافه وزن بیش از حد زمانی که بیماری‌های گوناگون را سبب شد، صاحب اندیشان حوزه سلامت را به این فکر انداخت که برای کاهش وزن و رسیدن به سلامتی بدن و تغذیه سالم فرهنگ‌سازی کنند. اما متاسفانه این معقوله گرفتار تبلیغات شرکتهای دارویی شد که برای به اصطلاح سریع رسیدن به وزن دلخواه دست به تولید محصولاتی بزنند که اغلب حتی جان مصرف کنندگان را به خطر می‌اندازد. در این بهبهه یک سری از پزشکان نیز بیکار ننشستند و شروع به ابداع روشهایی کردند که عملا جراحی‌های پرخطری هم هستند.

خلاصه آنقدر جامعه را برای لاغری بیش از حد تشویق کردند که مردم حتی گاهی برای رسیدن به وزن کمتر و ایده آلی که تعریف شده صنعت مد است، دچار سوتغذیه و بیماریهایی که ناشی از کمبود مواد مغذی در بدن است شدند. مفهوم لاغر شدن برای رسیدن به سلامتی از مدار واقعی خود خارج شد و تا آنجا پیش رفت که دیگر هر چند سال یک بار تعریف جدید برایش ارائه می‌شود. که طبعا این تعاریف جدید نیاز به جراحی‌های جدید یا استفاده از محصولات جدید دارد یا پر بودن قسمتهای دیگری از بدن را باب می‌کند. فارغ از اینکه این الگوها حتی می‌تواند مشکلاتی مانند گودی کمر، فشار به ستون فقرات و هزار و یک مشکل دیگر را ایجاد کند.

ناگفته نماند که لاغری هم خود به طور مستقل یا به صورت غیرمستقیم میتواند بستر ساز خیلی از بیماریها باشد. بهتر آن است که هر فرد برای خودش از چاق و لاغر بودن تعریف مورد قبول خود و ایده‌آل را داشته باشد، و در مرحله اول فقط سلامت خود را در نظر بگیرد که اگر سلامت بود چه چاق باشد و چه لاغر به چیز دیگری اهمیت ندهد و گرفتار سود جویان در هر دوره نشود.

بیشتر بخوانید: لیست انشاهای تضاد معنایی

انشا اختصاصی _ نویسنده: مهتا قیدی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *