خانه » مهارت نوشتاری » انشا تضاد معنایی دختر و پسر

انشا تضاد معنایی دختر و پسر

انشا در مورد تضاد دختر و پسر

انشا تضاد معنایی دختر و پسر

انشا با موضوع تضاد معنایی دختر و پسر به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا با موضوع تضاد معنایی دختر و پسر

لحظه دیدن یک نوزاد جز لذت بخش‌ترین لحظات زندگی به شمار می‌آید. اگر دختر باشد، فورا رنگ صورتی در ذهن تداعی می‌شود. پیراهن‌های چین‌دار و رنگارنگ با مدلهای مختلف و متنوع که دل همه را می‌برند. انواع و اقسام مدلهای مختلف پرنسسی، پف‌دار، چین‌دار، وای که دل آدم از دیدنشان ضعف می‌رود. گل‌سرهای رنگارنگ و ریز و درشت، پاپیونهای خوشگل و رنگارنگ که زینت بخش موهای دخترها می‌شوند. موهایی کوتاه یا بلند و بافته یا موهایی با رنگ مشکی یا موهایی قهوه‌ای یا موهایی بور و طلایی، که دم اسبی یا دم خرگوشی بسته شده‌اند. وای که چه دلبرانه هستند. با دیدن هر عروسکی به وجد می‌آیند و با محبت در آغوشش می‌گیرند. عاشق کفشهای پاشنه بلند هستند و می‌گویند کفش تق تقی می‌خواهم. مادرها غافل شوند کفشهای پاشنه بلندشان را پای دختر بچه‌هایشان می‌بینند.

هر چه بزرگتر می‌شوند، بیشتر مونس و همدم مادر و دلسوز پدر می‌شوند. اگر خواهر هم باشند که مراقبت از خواهر و برادر کوچک خود را وظیفه می‌دانند. سرشار از احساسات لطیف هستند و نازک دل. به راحتی می‌خندند و گریه می‌کنند. هر جا که دختری باشد تزئین و نظم و آراستگی و هارمونی به چشم می‌خورد. البته همیشه استثنا هم وجود دارد. هستند دخترانی که علاقه‌ای به ظرافت و هنر و لطافت ندارند یا بی‌نظم هستند یا در دیدن وقایع دلخراش قوی هستند.

در مقابل پسرانی هستند که بسیار منظم، هنرمند و حساس هستند. اگر نوزاد پسر باشد ناخود آگاه سراغ رنگ آبی می‌رویم. کت و شلوارهای کوچک، پلیورهای دلربا و کلاه‌های زیبا که حسابی دل می‌برند. پسرهای کوچک و خوش تیپ که نمی‌شود چشم از آنها برداشت. با اشتیاق ماشین‌های اسباب بازی می‌خرند. همراه پدر هستند و پشتیبان مادر و خواهر و برادرهای دیگرشان.

چه دختر چه پسر هر کدام یک جور خاصی زیبایی بخش زندگی هستند. همین دخترها و پسرهای امروزی، زنان و مردان فردای جامعه هستند. پس هر چه در تعلیم و تربیت و پرورش روح و روان آنها بیشتر تلاش شود آینده اجتماع سلامت‌تر خواهد بود.

پیش‌تر به مواردی مثل رنگها و اسباب بازی‌هایی که به عنوان نماد دختر و پسر شناخته می‌شوند، اشاره کردیم، که البته در دنیای امروز دیگر داشتن نگاه جنسیتی به رنگها و اسباب بازی‌ها پذیرفته نیست. ممکن است دختری باشد که اصلا صورتی دوست نداشته باشد یا پسری باشد که عاشق صورتی باشد. پسری باشد که عروسک دوست داشته باشد یا دختری که دوست داشته باشد با ماشین بازی کند. کماکان می‌بینیم پسرها و آقایان زیادی امروزه هستند که علاقه زیادی به رنگ صورتی نشان می‌دهند یا دوست دارند قرمز بپوشند، البته دنیا جای بسیار زیبا‌تری می‌شود وقتی که دختران و پسران فارغ از جنسیت بتوانند آن طور که دوست دارند لباس بپوشند، تحصیل کنند، ورزش کنند، کار کنند، تفریح کنند و در یک کلام زندگی کنند.

بیشتر بخوانید: لیست انشاهای تضاد معنایی

انشا اختصاصی _ نویسنده: مهتا قیدی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *