خانه » مهارت نوشتاری » انشا تضاد معنایی خوبی و بدی

انشا تضاد معنایی خوبی و بدی

انشا درباره تضاد معنایی خوبی و بدی

انشا تضاد معنایی خوبی و بدی

انشا با موضوع تضاد معنایی خوبی و بدی به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا تضاد معنایی خوبی و بدی

یکی از خاطره انگیزترین و شیرین‌ترین لحظات زندگی که روح انسان را تازه می‌کند و قلب را جلا می‌دهد لحظاتی است که در حق کسی خوبی انجام می‌دهید. برق خوشحالی را می‌شود در چشمان فردی که مورد خوبی واقع شده به وضوح دید. فردی که در اوج ناامیدی و درماندگی است وقتی حمایت می‌بیند، می‌فهمد که در دنیا تنها نیست. حامیانی دارد که در بزنگاه سختی کنارش می‌ایستند. یک موضوع دیگر هم که غیر قابل انکار است این حقیقت است که جواب خوبی‌ها را بی برو برگرد در جایی دیگر، که شما نیازمند حمایت هستید دریافت خواهید کرد. همان مثل معروف تو نیکی می کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز.‌

خوبی فقط نیکی کردن در حق انسانها نیست. می‌تواند نسبت به گیاهان و حیوانات و طبیعت هم باشد. خوبی کردن جنبه‌های مختلفی دارد می‌تواند اصلا مادی نباشد. مثلا در صف‌های خرید فروشگاهی وقتی نفر پشت سری شما فقط یک یا دو قلم جنس خرید کرده و شما چرخ خرید خود را پر کرده‌اید و اجازه می‌دهید اول آن فرد خرید خود را حساب کند یا فرد مسنی که خرید کرده و در حمل وسایلش مشکل دارد و به او کمک می‌کنید. حتی توپ بچه‌ای که به دنبال آن در پارک می‌دود و از پایش سر می‌خورد، برایش نگه می‌دارید این‌ها همه چشم اندازهای خوبی هستند.

گل و درختانی که از بی‌آبی در حال خشک شدن هستند و با لیوانی آب سیرابشان می‌کنید. به حیوان گرسنه‌ای غذا می‌دهید. همه جلوه‌ای از خوبی را به نمایش می‌گذارند.

مهمترین چیز آن است که اگر خوبی می‌کنید واقعا از صمیم قلب باشد و خوشحالتان کند نه این که نمایشی باشد و برای جلب توجه یا از سر اجبار. آیا واقعا دنیا ارزش بد بودن را دارد؟!. ارزش بغض و کینه و قضاوت را دارد؟!.

به نظر من که ندارد. از بد بودن چه عاید انسان می‌شود به جز پشیمانی و عذاب وجدان و روحی متشنج. البته این‌ها در مورد کسی صدق می‌کند که هنوز کاملا غرق سیاهی و بدی نشده باشد و گر نه به جایی می‌رسد که دیگر، بدی و بدی کردن را حق مسلم خود می‌داند و خود را محق به داشتن هر آنچه در سر دارد آن هم به هر قیمتی می‌داند.

صاحب خانه‌ای که به خاطر بالا بردن اجاره حاضر می‌شود، بدون رحم و مروت اثاث یک خانواده را به کوچه بریزد. افرادی که در دوره‌های بحرانی زندگی به خاطر منفعت بیشتر، مواد نایاب و مورد نیاز مردم را احتکار می‌کنند که در مواقع سخت با قیمت بیشتر به همنوعان خود بفروشند. افرادی بدون توجه به رنجوری یک سالمند او را به سخره می‌گیرند و سعی دارند از او در انجام امور پیشی بگیرند، که کمتر معطل شوند یا آنها را به خاطر ندانستن بعضی از روش‌های الکترونیک در انجام امور شماتت می‌کنند که زود باش ما هم کار داریم. همه چیز در دنیا در گذر است آن چه از انسان باقی می‌ماند نام اوست که در کنار خوبی یا بدی قرار می‌گیرد.

خوبی سیره زندگیتان و یاد آور نامتان.

بیشتر بخوانید: لیست انشاهای تضاد معنایی

انشا اختصاصی _ نویسنده: مهتا قیدی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *