خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد سالمندان

انشا در مورد سالمندان

انشای زیبا در مورد سالمندان

انشا در مورد سالمندان

در این پست متن و انشایی زیبا و توصیفی ادبی با موضوع ” سالمندان ” نوشته شده است. با دانشچی همراه باشید.

انشا درباره سالمندان

چرخ گردون روزگار می چرخد و کودکان را جوان می کند و جوانان را پیر! با هر چرخشش تجربه ای را به یادگار می گذارد و مویی را سپید می کند. سالمند کسی است که سال های زیادی را با روزگار سفر کرده و دیگر، رفیق دست هایش، عصایی شده که زحمت قدم های او را به دوش می کشد.

پدر بزرگ و مادر بزرگ هایمان همان سالمندانی هستند که لبخندشان تا عمق جان نفوذ می کند؛ لبخندی که بر کودکی می زنند و خاطرات کودکی شان تداعی می شود؛ لبخندی که به جوانی می زنند و یاد بهترین دوران زندگی شان می افتند، گویی همین دیروز بود که تاج جوانی بر سرشان می درخشید؛ و در نهایت لبخندی که به بی وفایی دنیا می زنند و آهی می کشند…

سالمند کسی است که شیشه ی دلش با کمترین طوفانی می شکند و قطره های دریای دلش، روانه ی چشم هایش می شوند. مبادا رهایشان کنیم و بجای محبت کردن و بوسیدن دستانشان، آزرده خاطرشان کنیم.

سالمند کسی است که تمام امیدش، فرزندانی هستند که سال های جوانی اش را به پای آن ها گذاشته و حالا دلش می خواهد چراغ خانه اش، با دورهمی های آنها گرم شود نه اینکه خانه اش در چهاردیواریِ دلگیرِ خانه ی سالمندان باشد و چشمانش خیره به درهایی که آشنایی از آن گذر نمی کند.

پدر بزرگ و مادر بزرگ هایمان سالمندان مهربانی هستند که همیشه سماور عشقشان در حال جوشیدن است تا چایی با طعم محبت به میهمانانشان بدهند؛ سفره ی دلمان را که برایشان باز می کنیم، پر می شود از خاطرات شیرینی که با ذوق و شوق روی آن می چینند.

سالمندان بهترین نعمت های خدا برای جوانانند. عمرشان با برکت و سایه شان مستدام …

 

– دوستان و دانش آموزان عزیز در صورتی که انشای زیبا با متن ادبی درباره ی سالمندان نوشته اید میتوانید از طریق نظرات برای ما ارسال کنید؛ تا با نام خودتان در سایت دانشچی قرار داده شود. موفق باشید.

پیشنهادی: انشای زیبا درباره نوجوانی

انشا و متن ادبی در مورد سالمندان . اختصاصی – دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *