خانه » مهارت نوشتاری » انشای ذهنی در مورد عشق و نفرت

انشای ذهنی در مورد عشق و نفرت

انشا زیبا و توصیفی در مورد عشق و نفرت

انشا عشق و نفرت 

انشا با موضوع عشق و نفرت به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا عشق و نفرت 

آنقدر که ما از عشق و تاثیر آن در زندگی مان با خبریم، از تاثیر نفرت کمتر می دانیم. نه این که نفرت را نمی شناسیم! بلکه شاید خبر نداشته باشیم عشق و نفرت به فاصله ی یک تارِ مو در همسایگی هم قرار دارند.

عجیب است، اما حقیقت دارد. چطور ممکن است عشق با عظمتی که برایش متصور هستیم، دیوار به دیوارِ خانه ی نفرت ماواء گرفته باشد؟ عشق گرمای آرامش بخشی است که سختی ها را بر ما آسان می کند، نگاه ما را تغییر می دهد، به درک ما از وقایع شیرین کمک می کند و ما را کاملا در طعمِ گوارایش احاطه می کند.

هنگامی که عشق، که معنای وسیع تر آن، در اختیار قرار دادن فرمان مغز به نیازی خارج از وجود است، مارا مُسَخر خود می کند، حتی اندام ها نیز در اختیار معشوق قرار گرفته و به میل او فعالیت می کنند. شاید بی راه نباشد که بگوییم احساس عاشقانه، کور را بینا و بینا را کور می کند.

عشق، توانایی آن را دارد که بر روی قوی ترین نیازهای به غیر خود خطِ بطلان بکشد. بنابراین اگر عشق را عنصری بی منطق تلقی کنیم، به ساحتش بی احترامی نکرده ایم؛ امابر اساس تحقیقات انجام شده عشق هم برای آن تاثیرگذاری به شدت لجام گسیختگی اش دورانی دارد. در اینجا است که می توان آن را به عنوان کلید افتتاح بقای بشرنگاه کرد.

پوسته ی دوم عشق، “دوست داشتن” است اما لزوما این انتظار نمی رود که همه بعد ازعبور از مرز عاشقانه ها به قدرت” دوست داشتن” نایل بشوند. دوست داشتن، اوجِ موفقیتِ عشق است.

یافته های علمی نشان داده اند، به همان اندازه که می توانیم در مورد تاثیر عشق روی مغز و اندام ها حرف بزنیم، به همان نسبت نیز سهم “نفرت” در تاثیرگذاری بر انسان قابل توجه است.

ما نمی توانیم درمورد وجودِ همزمان و دیوار به دیوار “عشق ” و “نفرت” در وجود انسان ،نظریه پردازی های متفاوت بنماییم اما همچنان می توانیم باور داشته باشیم نیاز به این هم خانگی، ضرورت از پیش تعیین شده ی خلقت است.

هم چنان که وجود عشق باعث تهور و قدرت می گردد، نفرت نیزمی تواند منجر به رفتارهای همسان با عشق بشود. با این تفاوت که وقتی فرد تحت ثاثیر عشق قرار می گیرد، رفتارهای چالش برانگیز در او کمرنگ یا متوقف می شود.

در مقابلِ موضوعاتی که می تواند باعث خشم بشود، انعطاف رفتاری بیشتری نشان می دهد. دنیا پنجره ای می شود تا از آن به خوبی ها نگاه کند و لبخند بزند و قضاوت هایش رنگ و بوی دل پذیری داشته باشد اما در هنگام بروز نفرت، همین قضاوت دل پذیر،شکل عوض می کند و به قضاوتی به شدت آسیب رسان تبدیل می شود.

وجود “عشق” و “نفرت” مثل دیگر خصیصه های بشری در ذات همه ی ما نهفته است. با نیروی عشق، جهان انسانی و روزهای شاد را به رقم می زنیم؛ و با نفرت به تخریب آنچه ساخته ایم اقدام می کنیم.

انسان در وجود خود رفتارهای دیگری را هم دارد که تحت ثاتیر هورمون ها می باشند. اما عشق و نفرت، بازیگران پرکاری هستند که هرگزاز صحنه ی نمایش زندگی دور نمی شوند. عشق زیباترین عنصر در وجود انسان است، که می تواند نفرت را کنترل کند. باشد که همیشه عاشق باشیم.

_ دوستان عزیز در صورتی که انشایی با این موضوع نوشته اید می توانید از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

پیشنهادی: انشا در مورد محبت و دوستی

اختصاصی دانشچی _ نویسنده: اصغر فکور

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *