خانه » دانستنی ها » هتریک چیست؟ و مختصر در مورد آن

هتریک چیست؟ و مختصر در مورد آن

همه چیز در مورد هتریک

هتریک چیست؟ Hat trick

هتریک چیست؟

هتریک (به انگلیسی: Hat trick) ‏ یک اصطلاح ورزشی است که دستیابی به موفقیت، امتیاز یا گل در ۳ بار که معمولا متوالی یا پیاپی هستند، گفته می‌شود. این کلمه نخستین بار در ورزش کریکت، برای توصیف بازی‌های خوب اچ‌اچ استفنسن، بازیکن انگلیسی در سال ۱۸۵۸ و نخستین بار در سال ۱۸۷۸ در منابع چاپی به کار رفت.

معنی هتریک از دیگر ابعاد:

  • ترفند کلاه
  • سه‌ گله
  • فن ‌کوب
  • ترفند تردستان
  • چشم بندی
  • شعبده
  • شیرین کاری
  • گل کاشت

تاریخچه هتریک

از دور و بر سال ۱۸۷۷ ترسائی، در باختر زمین انگلیسی زبان و نخست در بازی کریکت پاداش سه بار زدن چوب کریکت یا همان ویکت به توپ را که موفقیتی بزرگ و در شمار شاهکار یا تردستی و چشم بندی و شعبده شمرده شد، به بازیکن کلاهی به عنوان جایزه می دادند تا به میل خود نگاه دارد یا پولش گیرد و کارش را هتریک یا تردستی سه گله جایزه آور می نامیدند.

این رسم سپس به ورزشهای دیگر هم کشیده شد، به ویژه هاکی روی یخ پیرامون ۱۹۰۹نصرانیان. در عین حال این اصطلاح در زبان خودمانی آنان و از سال ۱۸۸۶ به ترفند تردستان در درآوردن چیزها از کلاه نیز اشاره داشته است.

بازی هتریک

هتریک یک بازی آنلاین، تحت وب مربیگری فوتبال می‌باشد.این بازی در سوئد ایجاد و گسترش یافته‌است. این بازی هم اکنون در ۱۲۸ کشور دنیا با هرم لیگی خودشان برگزار می‌شود و همچنین ۵۳ نسخه به زبان‌های مختلف از آن وجود دارد. از آوریل ۲۰۰۹ این بازی ۹۵۰ هزار کاربر داشته‌ است که هر کدام دارای تیم خود می‌باشند. هتریک از ۳۰ اکتبر ۱۹۹۷ شروع به کار کرده ‌است.

بازی رایگان است اما یک سرویس حمایت مالی که امکانات خاصی را در اختیار کاربر می‌گذارد و یک سرویس موبایل در آن موجود است که در صورت تمایل کاربران هر دو را می‌توانند خریداری کنند. کاربر در مقام مدیر تیم باید روش بازی و همچنین چیدمان بازیکنان در هر بازی را انتخاب کند. این بازی همواره در حال توسعه‌ است و سازندگان بازی آن را توسعه می‌دهند. این ویرایش‌ها و توسعه‌ها همواره در فروم و انجمن همگانی به بحث و گفتگو گذاشته می‌شود.

پیشنهادی: همه چیز درباره ورزش فوتبال
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *