خانه » دانستنی ها » هاست ویندوز چیست؛ تفاوت آن با هاست لینوکس

هاست ویندوز چیست؛ تفاوت آن با هاست لینوکس

درباره هاست ویندوز و تفاوت آن با هاست لینوکس بیشتر بدانید!

هاست ویندوز چیست؛ تفاوت آن با هاست لینوکس

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی این که هاست ویندوز چیست و جه تفاوت هایی با هاست لینوکس دارد بپردازیم.

هاست ویندوز یکی از محبوب‌ترین خدمات میزبانی وب است که به دلیل ویژگی‌های فنی غنی، اولویت اصلی بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری است.

ویندوز به دلیل تسلط بر بازار بر روی بسیاری از دستگاه‌ها از پیش نصب شده است. معمولاً در رایانه های جدید ویندوز از قبل نصب می‌گردد.

اما قبل از بیان جزئیات، باید بدانیم که هاست ویندوز چیست تا بتوانیم آن را با هاست لینوکس مقایسه کنیم.

هاست ویندوز چیست؟

هاست ویندوز چیست؟

تا آنجا که به انواع خدمات میزبانی و خرید هاست مربوط می‌شود، انتخاب زیادی وجود ندارد زیرا تنها دو نوع میزبانی اصلی وجود دارد، هاست ویندوز و هاست لینوکس. این یکی از محبوب‌ترین و متداول‌ترین بحث‌های فنی در مورد این است که کدام یک بهتر است، لینوکس یا ویندوز است.

اگرچه هر دو نوع میزبانی مزایا و معایب خاص خود را دارند و با ترجیحات شخصی و ویژگی‌های فنی هنگام انتخاب یک سرویس میزبانی مشاهده می‌شوند، هر دو در تحلیل شانه به شانه محبوب هستند. هاست ویندوز دارای نقاط قوت خاصی است که علیرغم عقب ماندن از لینوکس در تعدادی از جنبه ها، به عنوان یک سیستم میزبانی برتری دارد.

در طول سال‌ها به لطف جذابیت بازار انبوه آن، خود را در بسیاری از جنبه‌ها تغییر داد و به عنوان یک سیستم میزبانی که از بسیاری از زبان های برنامه نویسی که قبلا غیرممکن تصور می‌شد پشتیبانی می‌کند، به تکامل خود ادامه داد.

هنگامی‌که سرورهای میزبانی وب توسط سیستم عامل ویندوز و انواع آن اجرا می‌شوند، سیستم میزبانی وب هاست ویندوز نامیده می‌شود. استفاده از ویندوز میزبان وب سایت یا صفحه وب به صورت یکپارچه می‌تواند به جنبه های برنامه نویسی و توسعه وب پشتیبانی شده توسط سیستم عامل ویندوز دسترسی داشته باشد.

از دیدگاه کلی بازار انبوه ویندوز محبوب ترین سیستم عامل کامپیوتر در جهان است و بنابراین هنگام انتخاب یک سرویس میزبانی از محبوبیت زیادی در بین مدیران وب سایت‌ها و کاربران برخوردار است. ویندوز به عنوان سیستم عاملی که دائماً در مرکز تحقیقات به عنوان محبوب ترین محصول خط مقدم غول فناوری مایکروسافت قرار دارد، همچنان در حال بهبود در طیف وسیعی از جنبه های فنی برای پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی و اسکریپت های بیشتر است.

تفاوت هاست ویندوز و لینوکس

تفاوت هاست ویندوز و لینوکس

۱- خط فرمان و سطح اجرا (Run Level)

  • لینوکس

در مورد لینوکس، خط فرمان ویژگی‌های بیشتری را برای مدیریت و کارهای روزانه ارائه می‌کند، اما چیز زیادی به کاربران نهایی ارائه نمی‌دهد.

سطح اجرا وضعیتی از init (فرآیند اولیه شروع شده در هنگام راه‌اندازی) و کل سیستم است که مشخص می‌کند چه سرویس‌های سیستمی‌در حال اجرا هستند. از اعداد برای شناسایی سطوح اجرا استفاده می‌شود. لینوکس می‌تواند در سطوح مختلف اجرا متوقف شود.

  • ویندوز

در ویندوز، کاربران مجاز به استفاده از خط فرمان هستند اما نه مانند خط فرمان لینوکس. برای باز کردن خط فرمان، کاربران باید روی کادر محاوره‌ای Run کلیک کنند، نوار جستجوی run را تایپ کنند و در نهایت باید کلید Enter را فشار دهند.

سطح اجرا در وندوز به گونه ای است که برای این که یک مدیر بتواند مشکل ایجاد شده را برطرف کند، ویندوز در مرحله سطح ۳ راه اندازی مجدد می‌شود.

۲- سهولت استفاده و به روزرسانی

انجام این مقایسه می‌تواند دشوار باشد زیرا به استفاده کاربران بستگی دارد که از کاربر به کاربر دیگر متفاوت است.

  • لینوکس

لینوکس با مدرنیزه شدن مداوم، قابلیت استفاده و جایگاه خود را در طول سالها بهبود بخشیده است. انتشار Linux Mind فرآیند نصب و راه اندازی را ساده تر کرد.

کاربرانی که دانش فنی کمتر یا بدون دانش فنی دارند نیز می‌توانند به‌روزرسانی‌های آن را به راحتی نصب کنند و فعالیت‌های عادی مانند ایمیل، پخش موسیقی و ویدیو و مرور اینترنت را انجام دهند.

سیستم عامل لینوس کنترل کاملی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا تصمیم بگیرند چه زمانی و چه به روز رسانی باید نصب شود. فرآیند به روز رسانی سریعتر است و نیازی به راه اندازی مجدد سیستم ندارد.

  • ویندوز

ویندوز به دلیل تسلط بر بازار بر روی بسیاری از دستگاه‌ها از پیش نصب شده است. معمولاً در رایانه جدید ویندوز از قبل نصب شده است.

آنقدر محبوب است که اکثر کاربران به رابط کاربری آن عادت کرده اند. و همچنین عملکرد روان نوار ابزار و فرآیند نصب آسان آن را در بین کاربران جدید و قدیمی‌محبوب می‌کند.

مایکروسافت ویندوز بدنام است زیرا به‌روزرسانی‌های تصادفی آن به‌طور مداوم در زمان‌های نامناسب ظاهر می‌شوند.

برای کاربران مبتدی که اطلاع زیادی از تنظیمات به روز رسانی ندارند، هیچ گزینه ای باقی نمانده است، به جز عقب نشینی و رها کردن رایانه برای دانلود و نصب به روز رسانی ها. پس از هر به روز رسانی، کامپیوتر باید راه اندازی مجدد شود.

۳- پشتیبانی و سرعت

  • لینوکس

هاست لینوکس

از آنجایی که لینوکس یک پایگاه کاربری بزرگ در سراسر جهان ایجاد کرده است، پشتیبانی آنلاین گسترده ای را برای کاربران لینوکس فراهم می‌کند.

راه‌های زیادی مانند انجمن‌ها، تخته‌های سؤال و وب‌سایت‌های پشتیبانی وجود دارد که توسط آن‌ها انجمن سیستم عامل لینوکس از کاربران پشتیبانی می‌کند.

  • ویندوز

سیستم عامل ویندوز توسط انجمن ها، سیستم های راهنمای یکپارچه و آنلاین و وب سایت های اختصاصی پشتیبانی می‌شود. علاوه بر این، فیلم‌ها و کتاب های مفید زیادی به صورت آنلاین موجود است که می‌تواند به افراد در هر سطح مهارتی کمک کند.

سیستم عامل ویندوز باید به درستی کار کند، در غیر این صورت، حتی استفاده معقول و حداقلی آن نیز نمی‌تواند مانع از کاهش سرعت آن به سطوح غیرقابل تحمل و دردناک شود. هنگام استفاده از چندین فرآیند، حافظه و دیسک hogging یک چیز رایج است.

۴- امنیت و قابلیت اطمینان

  • لینوکس

از نظر امنیت، لینوکس بهترین زبان امن در مقایسه با ویندوز محسوب می‌شود. حتی زمانی که مسیرهای حمله جدید در لینوکس کشف می‌شوند، فناوری منبع باز این سیستم به هر کسی اجازه می‌دهد تا نقص‌ها را بررسی کند و فرآیند شناسایی و رفع آسیب‌پذیری‌ها را سریع‌تر و آسان‌تر کند.

سیستم عامل لینوکس، از زمان آغاز به کار، همواره با تمرکز قوی به ارائه امنیت قوی سیستم، مدیریت فرآیند و زمان آپدیت متعهد بوده است. تعهد و تعهد آن به امنیت سیستم، آن را به یک سیستم عامل بسیار امن و قابل اعتماد تبدیل کرده است.

  • ویندوز

علیرغم برداشتن گام‌های طولانی در بهبود سیستم امنیتی خود در طول سال‌ها، ویندوز همچنان یک هدف نرم برای هکرهای مخرب است. مایکروسافت به دلیل پایگاه کاربری بزرگ خود همیشه در برابر تهدیدات جدید آسیب پذیر است.

مایکروسافت طی سال‌ها اقداماتی را برای بهبود ضریب قابلیت اطمینان خود انجام داده است، اما هنوز هم برای همتراز شدن با لینوکس، کارهای زیادی باید انجام شود.

بسیاری از ویژگی‌های آن به خاطر کاربر پسند بودن و سهولت دسترسی که منجر به ایجاد بی‌ثباتی سیستم و آسیب‌پذیری‌های امنیتی می‌شود، متوقف شده‌اند، در نتیجه ویندوز را با این جمله “خیلی قابل اعتماد در مقایسه با لینوکس” ترک می‌کند.

نتیجه گیری

هر دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز برای دسکتاپ‌ها استفاده می‌شوند. لینوکس منبع باز است، در حالی که ویندوز دارای مجوز است. ویندوز در مقایسه با لینوکس کاربرپسندتر است اما لینوکس از ویندوز امن تر است.

هر دو سیستم عامل دارای ویژگی‌ها و معایب خاص خود هستند. بنابراین، این کاربران هستند که باید بر اساس نیازها و تخصص خود تصمیم بگیرند که از کدام سیستم عامل استفاده کنند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر به سایت وب رمز مراجعه کنید و از متخصصین و کارشناسان وب رمز برای گرفتن مشاوره در انتخاب هاست متناسب با نوع فعالیت خود و خرید و راه اندازی آن یاری بگیرید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *