خانه » دانستنی ها » معنی سلبریتی چیست؟ و به چه کسانی میگویند؟

معنی سلبریتی چیست؟ و به چه کسانی میگویند؟

همه چیز در مورد سلبریتی

معنی سلبریتی چیست؟

معنی سلبریتی چیست؟

سلبریتی به معنی شخص مشهور یا ستاره (به انگلیسی: Celebrity) به افرادی گفته می شود که در زمینه های مختلف از جمله: رسانه، موسیقی، ورزش، سیاست، مدلینگ و … مورد توجه رسانه ها و همچنین مردم قرار می گیرند. این افراد با دارا بودن کاریزمای (جاذبه‌ای انفرادی) زیاد در بین اجتماع مشهور شده اند و از این طریق کسب درآمد می کنند که همین موضوع از ویژگی های بارز این افراد می باشد.

معانی دیگر سلبریتی

  • شهرت
  • شخص نامدار
  • شخصیت برجسته جماعت
  • عضو صنوف ممتاز اجتماع
  • آوازه
  • سربندی
  • ناموری
  • نیکنامی

سلبریتی به چه کسانی میگویند؟

هر فرد تاثیرگذار، مشهور و شناخته شده‌ای در عرصه سیاست، اقتصاد، علم و فرهنگ، سینما، موسیقی، ورزش، مدلینگ و… می‌تواند یک سلبریتی (Celebrity) محسوب شود. ستاره‌ها این سلبریتی شدن را مدیون رسانه‌ها هستند که آن‌ها را به مردم دنیا می‌شناسانند و البته رسانه‌ها هم از این راه هم برای خود و صاحبان صنعت و ثروت درآمدزایی می‌کنند.

به هر حال معنای سلبریتی هر چه که باشد و فرد سلبریتی هر کسی که باشد، مردم دنیا، حضور او در مراسم‌ها و محافل گوناگون را از منظر سبک لباس پوشیدن، مدل آرایش، مدل مو، جواهرات، تیپ و رفتار و حتی ثروت و درآمدش می‌بینند و به همین دلیل است که بیشتر مدها، ترندها و سبک‌های جدید را سلبریتی‌ها روی کار می‌آورند، زیرا آن‌ها کاملا دیده می‌شوند!

هر کسی می تواند سلبریتی خاص خودش را داشته باشد یک نفر می تواند به خاطر علاقه به فلان ورزش، اسطوره آن ورزش را عاشقانه دوست بدارد رنگ لباس و یا همان مارک را برای خود بخرد و بپوشد و یک نفر دیگر به خاطر علاقه به فلان بازیگر، سعی می کند خود را شبیه او آرایش کند.

حتما همه ما از کودکی با آدمهایی مواجه بوده ایم که خیلی سعی کرده اند شخصیت های مورد علاقه خودشان را به ما تحمیل کنند اما ما نتوانسته ایم سلبریتی آنها را درک کنیم و به قول معروف با آنها ارتباط برقرار نکرده ایم. پس سلبریتی ها اساسا می توانند خط و مشی زندگی ما و چیزهایی که ما را به هیجان می آورند را نشان دهند حتی از طریق سلبریتی های اشخاص می توان منش خانوادگی و نقاط قوت و ضعف آنها را بهتر شناخت. سلبریتی ها شخصیت چند برابر شده دوستداران خودشان هستند.

امروزه در جهان بسیاری از کشورها سعی در جهانی سازی سلبریتی های ملی خودشان را دارند و گاهی هم سلبریتی های کشورهای دیگر را به اشکال مختلف جذب خود می کنند. مثلا فرانسه با جوایز مختلف سلبریتی ها را جذب خود می کند و آمریکا با اعطای تابعیت آن سلبریتی را از آن خود می کند.

برای خواندن مطالب دانستنی کلیک کنید.

معنی سلبریتی _ دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *