خانه » اصطلاحات فارسی » معنی اصطلاح ” حادثه خبر نمی کند “

معنی اصطلاح ” حادثه خبر نمی کند “

همه چیز درباره معنی و مفهوم اصطلاح حادثه خبر نمی کند 😨+ انشا

حادثه خبر نمی کند

در ادامه با معنی و مفهوم  و انشای این اصطلاح فارسی آشنا می شوید. با دانشچی همراه باشید.

معنی اصطلاح حادثه خبر نمی کند چیست؟

۱- یعنی بسیاری از حوادث، پیش از آن که ما از وقوعشان مطلع شویم اتفاق می افتند. (حوادث غیرمنتظره)

۲- این اصطلاح را برای تشویق مخاطب به ” احتیاط” کردن به کار می برند. در واقع کار از محکم‌کاری عیب نمی کند. اگر کاری را محکم و درست انجام دهیم، در پیشامدهای ناگهانی مثل زلزله، سیل و … کمتر آسیب می بینیم. پس حادثه در کمین است باید مراقب بود.

۳- معمولا وقتی کسی بخواهد دست به کار خطرناکی بزند یا اصطلاحا ” ریسک کند” ، این ضرب المثل را برایش به کار می برند تا بداند همیشه زندگی آرام و بی دردسر نیست. گاهی حوادثی مانند بیماری، ورشکستگی و … که ممکن است پیش روی انسان قرار بگیرد. پس باید کارها را عاقلانه انجام داد.

انشا در مورد حادثه هیچگاه خبر نمی کند

در هر لحظه از زندگی انسان حوادث مختلفی اتفاق می افتد. عقل انسان به او هشدار می دهد که وقتی جایی می رود که احتمال حادثه و خطری در آنجا وجود دارد، حتما خود را مجهز یا از آنجا دور کند. مثلا هنگامی که می خواهیم در فصل زمستان مسافرت برویم، عقلمان به ما می گوید هرگز از جاده ای که احتمال ریزش کوه وجود دارد، در هوای برفی و کولاک زمستان عبور نکنیم چرا که حادثه هیچگاه خبر نمی کند!

همچنین زلزله نیز هیچگاه خبر نمی کند! چون ما از غیب که خبر نداریم چه زمانی زلزله، سیل، طوفان و هر حادثه دیگری قرار است اتفاق بیفتد اما می توانیم از قبل خود را آماده کنیم تا مبادا در هنگام وقوع حادثه آسیب ببینیم. مثلا هر کسی باید در خانه اش جعبه کمک های اولیه داشته باشد تا وقتی زلزله آمد و به دارو یا چسب زخم و وسایل پانسمان احتیاج داشت، به مشکل بر نخورد.

البته جعبه کمک های اولیه فقط برای زمان زلزله نیست. می توان دارو و ابزار ضروری را در آن قرار داد. همچنین در هنگام وقوع زلزله، باید از کنار نقاط حادثه خیز تر دور شویم؛ مثل کنار شیشه ها، بلندی ها، کنار دریا و … . بنابر این درست است که حادثه ها بی خبر رخ می دهند اما می توان احتملات خطر را از قبل پیش بینی کرد و خود را از حوادث تلخ تر نجات داد.

یکی از نمونه های دیگر این حادثه‌ی بی خبر، تصادف است. برخی ها مخصوصا جوان‌ترها وقتی رانندگی می کنند و معمولا موسیقی ای هیجان انگیز را با صدای بلند گوش می دهند، هم‌زمان سرعت خود را بالا و بالاتر می برند. گاهی هم همین کار برای آن‌ها لذت بخش است اما کسی که عاقل تر است مدام عقلش به او می گوید: احتیاط کن! حادثه خبر نمی کند! ممکن است با مانعی رو به رو شوی یا ماشینی یکباره جلوی تو بپیچد و نتوانی ماشین را کنترل کنی!

عاقل نکند تکیه به دیوار شکسته! هر انسانی از قوه عاقله برخوردار است اما مهم این است که روی آن را خاک نگرفته باشد! عقل همیشه هشدار می دهد اما اگر به آن بی توجه باشیم ممکن است پشیمانی به بار آید. و چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی ؟!

در حوادث زندگی، خدا پشت و پناهتان 🙂

بیشتر بخوانید: اصطلاحات معروف فارسی

اختصاصی-دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *