خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد اگر فیل ها بال داشتند چه می‌شد

انشا در مورد اگر فیل ها بال داشتند چه می‌شد

انشا ذهنی درباره اگر فیل ها بال داشتند

انشا درمورد اگر فیل‌ها بال داشتند چه می‌شد

انشای توصیفی و ذهنی درباره اگر فیل‌ ها بال داشتند چه می‌شد به صورت ادبی و ساده برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا اگر فیل‌ ها بال داشتند

در خیابان قدم می‌زدم و گاهی به آسمان نگاه می‌کردم. من پرواز پرنده‌ها و صدای آواز آنها را خیلی دوست دارم. زمانی که به آسمان نگاه می‌کنم و دسته‌های پرندگان را می‌بینم که چقدر هماهنگ با هم از یک سو به سوی دیگر پرواز می‌کنند، حس خوبی به من دست می‌دهد. انگار دوست داشتم که من هم دو بال داشتم تا کنار آنها به پرواز درمی‌آمدم.

گاهی افکار عجیبی به سراغم می‌آید. مثلاً فکر کنید. اگر واقعاً انسان‌ها می‌توانستند پرواز کند، چه می‌شد؟ حتماً آسمان هم مانند زمین ترافیک می‌شد. یا افکاری بزرگ‌تر، مثلاً اگر فیل‌ها بال داشتند چه می‌شد؟ حتی تصور این موضوع هم خنده‌دار است.

تصور کنید که فیل‌ها در آسمان پرواز می‌کردند. آن وقت هر بار که صدای آنها درمی‌آمد، تا وسعت ۱۰ کیلومتری همه وحشت‌زده می‌شدند. یا مثلاً تصور کنید که به جای سیب، یک فیل روی سر نیوتون می‌افتاد. آن وقت مسلماً دیگر از قوانین نیوتون خبری نبود، چون او حتماً زیر فیل له می‌شد.

اگر فیل‌ها بال داشتند حتماً شکارچیانی نیز به دنبال شکار آنها بودند. با این تفاوت که هربار یک فیل مورد اصابت گلوله شکارچیان قرار می‌گرفت، یک زمین‌لرزه در زمین به وقوع می‌پیوست. چون فیلی به آن عظمت ناگهان به زمین سقوط می‌کرد.

اما شاید پرواز فیل‌ها نکات جالب و مثبتی هم داشته باشد. مثلاً وقتی هوا خیلی آلوده است یا باران نمی‌بارد، فیل‌ها را به نحوی تربیت می‌کردند که خرطوم خود را پر از آب کنند و از آسمان به پایین بپاشند، آن وقت انگار که باران می‌بارد، آلودگی‌ها پاک می‌شدند.

راستی اگر فیل‌ها پرواز می‌کردند، کجا فرود می‌آمدند؟ مانند پرندگان روی شاخ و برگ درختان یا مانند حشرات روی گل‌ها و برگ‌ها. تصور کنید که روی شاخه درختان فیل فرود بیاید، آن وقت دیگر درختان حتی یک شاخه سالم هم نداشتند و احتمالاً ما هم فیل سالمی نداشتیم. چون در اثر سقوط دست و پای آنها می‌شکست. شاید هم هرکس در پشت‌بام خانه‌اش یک فرودگاه فیل داشت تا آنها به راحتی در آنجا فرود بیایند.

من یقین دارم اگر فیل‌ها بال داشتند،‌ انسان‌ها از این موجود خداوند به عنوان وسیله‌ای برای حمل‌و نقل استفاده می‌کردند. مثلاً یک مسیر تندرو برای فیل‌ها قرار می‌دادند تا مسافران را از مبدأ به مقصدشان برساند. حتماً هزینه استفاده از آن هم بسیار بالا بود. چون هرچه نباشد پرواز با فیل یک کار خارق‌العاده و شگفت‌انگیز است.

تصور کنید که فیل‌ها هم مانند پرندگان فصل کوچ داشتند. آن‌وقت آسمان چه منظره دیدنی می‌شد. دسته‌های بزرگ فیل‌ها از یک سمت آسمان به سمت دیگر می‌رفتند و آسمان از حضور بی‌شمار آنها دیده نمی‌شد. در یک فصل به یک شهر می‌رفتند و در فصل دیگر به شهری دیگر کوچ می‌کردند.

زندگی در شهری که فیل‌های آن پرواز کنند باید جالب باشد. احتمالاً هرروز با اتفاقات جدیدی مواجه خواهیم شد. اما به یاد داشته باشید که اگر روزی به این شهر سفر کردید، حتماً کلاه ایمنی همراه خود ببرید! چرا که هرلحظه خطر سقوط یک فیل وجود دارد…

انشا پیشنهادی : فیل و فنجان

انشا اختصاصی _ نویسنده: محیا بخشی فرد

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *