خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد نیروی انتظامی

انشا در مورد نیروی انتظامی

انشا زیبای دانش آموزی در مورد نیروی انتظامی

انشا در مورد نیروی انتظامی

انشای توصیفی درباره ” نیروی انتظامی ” به صورت آموزنده و ساده برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا نیروی انتظامی

احتمالا این جمله که ” شهر صاحب دارد ” را بارها شنیده اید. وقتی کسی پیدا می شود و دیگران را تهدید می کند یا تقاضای غیر منطقی و غیر قانونی دارد یا هر مورد دیگری که باعث اذیت و آزار عده ای بشود، این جمله باعث می شود تا ترمز کند و بداند صاحب شهر و دیار با چشم و گوش باز رفتارهای او را زیر نظر دارد.

در روزگار قدیم به کسانی که مراقب تامین امنیت شهر بودند، گزمه، آژان، عسس یا شبگرد می گفتند. هرچند وقتی به تاریخ نگاه کنیم، می بینیم همین گزمه ها و شبگردها گاهی از بی سوادترین آدم های شهر تشکیل می شدند.

اما امروزه همه چی تغییر کرده است. درهر شهر و روستای کشور کسانی می توانند در نیروی انتظامی استخدام بشوند که شرایط روحی لازم و تحصیلات دانشگاهی داشته باشند. با رشد علم، دانش و آگاهی است که همه متوجه شده ایم پلیس خوب، ضامن سلامت و امنیت شهروندان است.

این روزها که می بینم نیروی انتظامی علاوه بر وظیفه ی امنیت برای شهروندان به مسایل فرهنگی هم اهمیت می دهد بیشتر خوش حال می شوم. ساختن فیلم ها ی متعدد، که پلیس در آن ها نقش گوش و چشم جامعه را دارد، برای من حاوی این پیام است که همیشه چشمانی در تمام ساعات مراقب امنیت ام هستند.

ضمن آن که پرداختن به ریشه های بعضی جرایم در قالب کتاب و فیلم و غیره، این نوید را به مردم می دهد که نیروی انتظامی، اصلِ فعالیت خود را براساس پیشگیری ازجرم قرار داده است.

به تجربه ثابت شده است هر اندازه که نیروی انتظامی کشوری قوی باشد، به همان اندازه مردم احساس شادابی می نمایند. در سایه امنیت است که کسب و کار و فعالیت های اجتماعی رشد می کند؛ واین نمی شود مگر آن که نیروی انتظامی دارای خلاقیت های انتظامی باشد.

خلاقیت های انتظامی هم با پشتیبانی قوانین رشد و توسعه پیدا می کنند. من بر این باورم که وجود نیروی انتظامی در هر کشوری و نوع بر خورد آن ها با مردم نشان دهنده ی رشد و بالندگی آن کشور است. نیروی انتظامی چتر قانون است؛ که هر چه گسترده تر باشد، سایه سار بیشتری را برای عموم مردم فراهم می نماید.

برای خواندن انشاهای بیشتر کلیک کنید

_ دوستان عزیز در صورتی که انشایی با این موضوع نوشته اید می توانید از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

اختصاصی دانشچی _ نویسنده: اصغر فکور

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *