خانه » مهارت نوشتاری » انشا اگر من شاپرک بودم

انشا اگر من شاپرک بودم

انشا دانش آموزی درباره اگر من شاپرک بودم 🦋

انشا اگر من شاپرک بودم

انشا با موضوع اگر من شاپرک بودم به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا در مورد اگر من شاپرک بودم 🦋

شاپرک‌ها، حشراتی مانند پروانه‌ها هستند، با این تفاوت که، شاپرک‌ها اندام بزرگ‌تری نسبت به پروانه‌ها دارند. اگر من شاپرک بودم، بال می‌زدم و به سمت آبشار‌ها می‌رفتم. با صدای برخورد آب به سنگ‌ها شادمان می‌شدم و دور تا دور آبشار را، بال می‌زدم. همینطور به سمت شالیزار‌ها پرواز می‌کردم، تا از بالا زیبایی و شادابی شالیزار را شاهد باشم.

اگر من شاپرک بودم، سعی می‌کردم بیشتر روی گل‌های مختلف بنشینم، تا به گرده افشانی آنها کمک کنم. همچنین سعی می‌کردم نزدیک برکه‌ها و رودخانه‌های کوچک بال نزنم، تا یه وقت شکارقورباغه‌ای نشوم. اگر من شاپرک بودم، با پروانه‌ها دوست می‌شدم، به نظرم می‌توانستیم بهترین دوستان همدیگر باشیم. همچنین می‌توانستم ساعت‌ها خانه‌های روستایی مردم روستا را نگاه کنم، خانه‌های کاهی و گِلی‌شان را!

اگر من شاپرک بودم، بر فراز کوه‌ها، دشت‌ها، صحرا‌ها، خشکی‌ها و جزیره‌ها، پرواز می‌کردم و سعی می‌کردم از یک روزِ زندگی‌ام، نهایت لذت را ببرم. تلاشم را می‌کردم که نزدیک شمع‌ها، آتش و روشنایی‌ها نشوم، تا بر اثر حادثه، خودم را شعله‌ور در آتش نبینم و جانم را از دست ندهم.

شاپرک‌ها عمر بسیار کوتاهی دارند. با اینکه خودشان از این موضوع هیچ اطلاعی ندارند. پس می‌توان از این موضوع نتیجه گرفت که باید تمام تلاشمان را بکنیم، که روز‌‎های زندگیمان بیهوده نگذرد و قدر هر لحظه‌ی زندگی را بدانیم. شما نیز بگویید اگر شاپرک بودید و عمر کوتاهی داشتید، چه کارهایی را انجام می‌دادید؟

پیشنهادی: انشای خواندنی در مورد اگر من …

انشا اختصاصی _ نویسنده: فاطمه شهری

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *