خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد سفر به شیراز

انشا در مورد سفر به شیراز

انشا با موضوع سفر به شیراز به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

شیراز یکی از شهرهای تاریخی ایران است که در دل خود صدها جاذبه گردشگری و تاریخی با داستان‌های جذاب جای داده است و سفر به آن یکی از به یاد ماندنی‌ترین سفرهای من بود.

پس از انتظار بسیار، عید سال گذشته به همراه خانواده به شیراز سفر کردیم. صبح زود با ماشین شخصی خودمان راهی شیراز شدیم، پس از طی مسیر طولانی به ورودی شیراز رسیدیم. از دروازه قرآن عبور کردیم و همه محو معماری وصف نشدنی این دروازه شدیم.

برای اقامت به کاروانسرای سنتی شاه عباسی رفتیم و شام را در فضای باز حیاط اقامتگاه میل کردیم. استراحت در حیاط با صفا همراه با استشمام بوی گل‌های یاس و وزش نسیم بهاری به روح خسته‌ام جلا بخشید. صبح روز بعد، پس از صرف صبحانه که آش سبزی شیرازی بود، راهی حافظیه و سعدیه شدیم و عکس‌های زیبایی گرفتیم. من در حافظیه فال گرفتم که مفهوم آن بسیار زیبا و انرژی بخش بود. سپس به بازار وکیل رفتیم و از تماشای صنایع دستی شیراز لذت بردیم. در بازار با چند توریست کره‌ای آشنا شدیم و به کمک خواهرم که درحال یادگیری زبان کره‌ای است آنها را به سمت فروشگاه بزرگی که صنایع دستی زیبایی داشت راهنمایی کردیم.

برای روز دوم برنامه بازدید از تخت جمشید و پاسارگاد را چیده بودیم اما متاسفانه ماشین پدرم دچار مشکل شد و تا غروب درگیر تعمیر ماشین بود، بنابراین به آرامگاه شاه چراغ رفتیم و بعد از یک دل سیر زیارت، برای شام به اقامتگاه برگشتیم. شاه چراغ برادر امام رضا (ع) و پسر امام موسی کاظم (ع) است و آرامگاه ایشان آرامش و انرژی بالایی داشت.

روز سوم راهی باغ ارم و عفیف آباد شدیم و تقریباً نصف روز را در این دو باغ گذراندیم. بوی گل‌های بهاری و صدای فواره‌های حوض، صدای کودکان درحال بازی و دیدن همهمه مردم، شور و شوق عجیبی در دلم ایجاد کرده بود که روحمان را تازه کرد. این دو باغ مناظر بی‌نظیری دارند و به نظر من بازدید از آن برای هر توریست و مسافری لازم است. بعد از ناهار به حمام وکیل و مسجد وکیل رفتیم. دیدن این آثار علاوه بر حس غرور، اصالت را نیز در هر فرد ایرانی زنده میکند.

روز چهارم که روز آخر محسوب میشد را به خرید اختصاص دادیم و برای همه اقوام و دوستان سوغاتی خریدیم. به عنوان یادگاری برای دوستانم مجسمه‌ای با طرح حافظیه که روی آن یک بیت شعر از حافظ نقش بسته بود خریدم. در آخر فالوده شیرازی خوردیم که طعم بی‌نظیری داشت و با تمام فالوده‌های قبلی متفاوت بود. بعد از صرف ناهار که کلم پلوی شیرازی بود و هنوز طعم آن زیر زبانم هست راهی تهران شدیم.

ما از این سفر نهایت لذت را بردیم و یک خاطره فراموش نشدنی برایمان ایجاد شد اما به نظر من برای سفر به شیراز هفته‌ها زمان لازم است تا بتوان تمام آثار تاریخی و مکان‌های دیدنی را تماشا کرد.