خانه » مهارت نوشتاری » انشا اگر پدرم بودم

انشا اگر پدرم بودم

انشا دانش آموزی درباره اگر پدرم بودم

انشا اگر پدرم بودم

انشا با موضوع اگر پدرم بودم به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا در مورد اگر پدرم بودم

پدر، واژه‌ای که توصیف کامل آن تا همیشه برای آدمی ناشدنی و غیر ممکن است، زیرا هرچه از خوبی‌ها و لطف و محبتش بگوییم، باز هم کم لطفی کردیم. پدر برای فرزند تکیه‌گاهی امن و غیر قابل تکرار است که در هر مشکل و سختی‌، فرزندش را رها نکرده و او را در هر زمینه‌ای حمایت و یاری می‌کند.
جایگاه پدر به قدری والا و بلند مرتبه است، که من حقیر شایستگی این را ندارم که خود را در جایگاه پدر تصور کنم. ولی با این حال خود را جای یک پدر می‌گذارم و در این باره می‌نویسم:

اگر من پدرم بودم، به فرزندانم توجه فراوانی می‌کردم روح آنها را نمی‌آزردم، حتی الامکان خواسته‌هایشان را برآورده نموده و آنها را خوشحال می‌کردم، سعی می‌کردم به غیر از رابطه پدر و فرزندی مطلوبی که بینمان است، رابطه دوستانه‌ای هم با فرزندم برقرار کنم. اینکه حسرت چیزی در دل انسان باقی بماند بسیار زجرآور است، از این رو تلاش می‌کردم هیچ حسرتی در دل بچه‌هایم باقی نماند.

اگر من جای پدرم بودم می‌کوشیدم همواره فضای صمیمانه و دوستانه بیشتری در خانواده ایجاد کنم، مثلاً اعضای خانواده را دور هم جمع کرده از خاطرات شیرین و خنده‌دار کودکی‌شان برای آنها حرف بزنم و خنده بر لبان آنها بیاورم. سعی می‌کردم همان گونه که در تکالیف مربوط به تحصیلات فرزندم به او کمک می‌کنم و تشویق کننده راهش هستم، در زمینه علایق و خواسته‌های او نیز مشوق مسیرش باشم، نه اینکه سد راه موفقیتش شوم. مثلاً اگر خواست در زمینه‌های ورزش یا فرهنگی و…فعالیتی داشته باشد، حامی او می‌شوم و در مسیر رسیدن به بالاترین نقطه موفقیت، یاری گر او خواهم شد.

اگر ناراحتی از جانب فرزندم احساس کردم، بی‌تفاوت از این موضوع گذر نکرده و حتماً جویای علت غمگینی او می‌شدم و تا زمانی که از احوالات او اطمینان خاطر پیدا نمی‌کردم همواره به دنبال راهی برای خوب کردن حالش می‌بودم.

اگر جای پدرم بودم، هم زمان با اینکه در هر مسئله‌ای حامی او بودم، تلاش می‌کردم فرزندم را به گونه‌ای تربیت کنم که در آینده بتواند روی پای خودش بایستد و تا حد امکان مشکلاتش را خودش حل کند، محتاج دیگری نباشد، و در آخر بیشتر ته دیگ غذا را، به بچه‌هایم می‌دادم.

پدر بودن مسئولیت دشوار ولی در عین حال شیرین است که خداوند متعال به ما ارزانی داشته و این نعمت بی‌همتا را در اختیار ما قرار داده و ما باید بابت این نعمت بزرگ خداوند را بسیار شاکر و قدردان باشیم.

پیشنهادی: انشای خواندنی در مورد اگر من …

انشا اختصاصی _ نویسنده: فاطمه شهری

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *