خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد الگوی زندگی من

انشا در مورد الگوی زندگی من

انشا دانش آموزی با موضوع الگوی زندگی من 📝

انشا درباره الگوی زندگی من

در ادامه انشا با موضوع الگوی زندگی من به صورت ادبی و ساده برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا درباره الگوی زندگی من

من داشتم برای خودم بی خیال و با دلخوشی زندگی می‌کردم تا اینکه معلم عزیزم خواست یک انشا درباره الگوی زندگیم بنویسم، آن لحظه بود که به خود آمدم و از خودم پرسیدم، اصلا الگو یعنی چه؟! تصمیم گرفتم از اطرافیانم و کسانی که با سواد هستند و همچنین از طریق اینترنت، راجع به الگو تحقیق کنم.

به بیان ساده، الگو یک نمونه کاملی است که از روی آن چیزهای مشابهی را می‌سازند؛ مثلا در خیاطی، روی یک کاغذ الگوی لباسی را که می‌خواهند بدوزند می کشند و بعد از روی آن چندین لباس می سازند. الگوی زندگی هم یعنی ما یک انسان کامل و موفق و رشد یافته ای را در نظر بگیریم و کارها و رفتارهایمان را شبیه او کنیم.

حالا که دانستم معنای الگو چیست این سوال برایم ایجاد شد که من تا به حال چه کسانی را الگوی خود قرار دادم یا اینکه در آینده چه کسانی را می‌خواهم الگوی زندگی خودم قرار دهم. برای اینکه کسی را الگوی خود قرار دهیم باید شناخت خوبی از او داشته باشیم، شاید بعضی ها به ظاهر انسان موفق و خوشبختی باشند ولی واقعا اینطور نباشد و شبیهِ او شدن، آینده ما را خراب کند.

به نظرم اولین الگوی هر انسانی پدر و مادرش هستند؛ آنها اولین کسانی اند که بعد از تولّد می‌بینیم؛ هر کودکی بدون اینکه معنای الگو را بداند از کارهای پدر ومادرش تقلید می‌کند و رفتارش شبیه آنها می شود. پدر و مادرها باید توجه کنند که بچه هایشان رفتار آنها را می‌بینند و تکرار می‌کنند.

الگوی دیگر ما معلم‌ها هستند. آنها خیلی با سوادند و همین باعث می شود ما دوست داشته باشیم شبیه آنها شویم. کمی که بزرگتر شویم دوست داریم افراد معروف و مشهوری مثل دانشمندان، نویسندگان، مخترعان، ورزشکاران، هنرمندان و … را الگوی خود قرار دهیم؛ اما باید توجه کنیم مشهور بودن به معنای این نیست که آن فرد می تواند الگوی مناسبی هم برای ما باشد.

یکی دیگر از افرادی که می‌توانند الگوی خوبی برای ما باشند، کسانی هستند که خدا آنها را به عنوان الگو معرفی کرده است؛ پیامبر خدا حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) انسان کاملی است که ما می‌توانیم خودمان را شبیه او کنیم، او همواره در کارهایش خدا را در نظر می‌گرفت و به همین خاطر از هیچکس ترسی نداشت و با بقیه انسان‌ها مهربان بود و به هیچ کس ظلم نمی کرد و کارهایش را با دقت و به خوبی انجام می‌داد.

هرچند ایشان در میان ما نیست تا بتوانیم رفتارشان را ببینیم اما در قرآن و کتابها درباره رفتار و روش زندگی ایشان نوشته شده و ما می‌توانیم با خواندن آن ببینیم برای اینکه انسان کاملی بشویم و خدا از ما راضی باشد چه رفتارهایی را انجام دهیم و از چه کارهایی پرهیز کنیم. بنابراین الگوی من در زندگی کسانی خواهند بود که رفتار و اخلاق خوبی دارند و دیگران از بودن در کنار آنها راضی هستند.

انشا درباره شاید فردایی نباشد ⏳

اختصاصی-دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *