خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد آبان ماه

انشا در مورد آبان ماه

انشای دانش آموزی درباره آبان ماه 🍁

انشای دانش آموزی درباره آبان ماه

انشا با موضوع آبان ماه به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا با موضوع آبان ماه

آبان، دومین ماه فصل زیبای پاییز است. کم کم هوا سرد می‌شود و برگ‌های زرد و نارنجی، با درخت تنومندی که ریشه در خاک دارد، وداع کرده و هم‌سفر باد می‌شوند. در تقویم ایران عزیزمان مناسبت‌هایی در این ماه ثبت شده که مهم‌ترین آن، ۱۳ آبان، روز دانش آموز و روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نامگذاری شده است.

در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷، جمعی از دانش آموزان در اعتراض به رژیم پهلوی در محوطه دانشگاه تهران تظاهرات کردند اما با پرتاب گاز اشک آور و شلیک گلوله‌های نظامیان مواجه شدند که در این حادثه غمبار، چندین تن از دانش آموزان و تجمع‌کنندگان به شهادت رسیدند.

همچنین یکی دیگر از مناسبت های مهم و البته فرهنگی این ماه، ۲۴ آبان یا همان روز کتاب و کتابخوانی است. این نامگذاری شاید بهانه یا حتی تشویق افراد به سمت مطالعه و دانش‌افزایی باشد. اگر مردم جامعه‌ای اهل کتاب خواندن شوند و روز به روز بر اطلاعات خویش بیافزایند، بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات فرهنگی نیز حل خواهد شد.

به طور مثال اگر افراد از حقوق همسایه خویش باخبر باشند، سعی در رعایت آن داشته و با بی اعتنایی، همسایه خود را آزار نخواهند داد. این نکته را نیز باید در نظر داشت که کتاب خواندن، خوراک ذهنی افراد را تامین می کند و اگر این کتاب‌ها دارای محتوایی هنجارشکنانه و مسموم باشد، آفت بزرگی خصوصا برای نسل جوان خواهد بود.

گاهی در هفته کتابخوانی، مسابقات، جشن و تخفیف‌های فراوان در کتاب فروشی ها صورت می گیرد تا تشویقی به کتاب خواندن باشد. تقارن هفته کتابخوانی با فصل مدرسه و دانشگاه، ترکیب خوبی برای ترغیب دانش آموزان و دانشجویان برای کتاب خواندن است.

آبان ماهی سرشار از علم و دانش برایتان آرزو می کنم.

شعر و سرود برای ۱۳ آبان

اختصاصی-دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *