خانه » مهارت نوشتاری » انشا درباره اربعین و کربلا

انشا درباره اربعین و کربلا

انشا در مورد اربعین و کربلا 

انشا درباره اربعین و کربلا

در این پست انشایی ادبی، زیبا و مختصر و کوتاه با موضوع ” کربلا و پیاده روی اربعین ” نوشته شده است. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا اربعین و کربلا

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین

درد دارد عمری از راه دور به عزیزت سلام بدهی و نتوانی از نزدیک میهمانش شوی. سفره کرامتش آنقدر گسترده است که همگان از آن فیض می برند و عده ای چون من، تنها، حسرتش را می خورند.

این روزها ارباب میهمانی دارد و کار من هم شده است بدرقه ی میهمانان… . میهمانانی که با شادی، بار سفرشان را می بندند تا سوار بر کشتی نجات شوند. راستی ارباب! کشتی ات جا دارد؟ ترسم از غرق شدن در آب است.

می گویند کربلا رفتن دعوت می خواهد اما نگفته اند طاقت می خواهد. مثل این است که هر روز تصویر بهشت را نشانت دهند و بگویند صبر کن تا دعوتنامه ات برسد! این صبرکردن ها و ناله نکردن ها کار ایوب است و درد فراق کشیدن، کار یعقوب؛ نه کار نوکری که هر لحظه چشمانش را به دست کرامت اربابش دوخته است تا بی نیازش کند.

من هم دلم می خواهد در پیاده روی اربعین، عمود به عمود جاده را با نام حسین (ع) پشت سر بگذارم و از شوق رسیدن به بهشتش، سر از پا نشناسم. خواسته های دل است دیگر! دلیل و منطق نمی خواهد. هوای معشوق را که کند، دست بردار نمی شود.

و در نهایت، جا مانده ایم و شرح قصه نیست…

تنها سخن ما به زوار حسین اینست:

کربلا رفتن خود را به رخ ما نکشید
ما درست است نرفتیم
ولی دل داریم …

پیشنهادی: انشا در مورد امام حسین علیه السلام

انشا درباره اربعین _ اختصاصی _ دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *