خانه » دانش و فناوری » همه چیز در مورد برند سونی

همه چیز در مورد برند سونی

 تحقیق درباره ی شرکت و برند سونی 

همه چیز در مورد برند سونی

برند سونی که در سطح دنیا شناخته شده است یک شرکت خوشه‌ای ژاپنی می‌باشد. این شرکت در سال ۱۹۴۶ تاسیس شده و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی در جهان است. همچنین دفتر مرکزی این برند در شهر توکیو واقع شده است.

از فعالیت‌های این شرکت می‌توان به تولید لوازم الکترونیکی، صنعت بازی های ویدئویی، تجهیزات سرگرمی، صنعت موسیقی و فیلم و همچنین ارائه خدمات مالی اشاره نمود.

تاریخچه برند سونی

همکاری ایبوکا ماسارو و آکیو موریتا در سال ۱۹۴۶ با ایده تاسیس شرکت سونی آغاز شد. Morita یک فیزیکدان بود و Ibuka که از موریتا مسن تر بود در آن زمان به عنوان یک تاجر موفق فردی شناخته شده بود. آن دو کار خود را با سرمایه ای اولیه و اجاره یک مغازه به عنوان تعمیرگاه رادیو با تعدادی کارمند آغاز نمودند. البته در ابتدا شرکت خود را با نام توکیو تسوشین کوگیو تاسیس نمودند و به مدت ۱۲ سال تحت این عنوان به فعالیت خود ادامه دادند و پس از چندین سال و با هدف یکسان و راحت تلفظ شدن نام شرکتشان در تمام دنیا، نام سونی را برای آن برگزیدند.

نام برند سونی 

نام سونی (Sony) که در سال ۱۹۵۸ به این شرکت اطلاق شد، از ترکیب دو کلمه لاتین Sonus و انگلیسی Sonny ساخته شده ‌است. کلمه Sonus در لاتین مشابه کلمات Sound به معنی صدا و Sonic به معنی صوتی است. همچنین واژه Sonny نیز به ‌معنای پسربچه است؛ که ترکیب این کلمات در واژه سونی گروهی کوچک از جوانان پرانرژی را که علاقه زیادی برای ایده‌های جدید و پیشرفت دارند، معرفی می‌کرد. در آن زمان که یک شرکت ژاپنی برای نام خود به حروف لاتین متوسل شود و از علایم و اشکال محلی استفاده نکند، اقدام عجیبی بود.

محصولات شرکت سونی

اولین محصول شرکت سونی پلوپز برقی بود که در آن زمان نتوانست فروش موفقیت آمیزی داشته باشد. اما موسسان این شرکت در سال ۱۹۵۰ با تلاش بیشتر  اولین دستگاه ضبط ژاپنی را بر اساس مدل آمریکایی آن تولید نمودند که این محصول با نام Type-G به شهرت رسید و در زمان جنگ ژاپن، با فروش بالای آن، سونی توانست جایگاه خود را در بازار ژاپن تثبیت نماید.

در سال ۱۹۵۲ پس از بازدید ایبوکا از ایالات متحده، توانست اقدامات اولیه برای صدور مجوز ترانزیستور را از آزمایشگاه بلز و شرکت وسترن الکتریک که قطب تولیدی تلفن و تلگراف در امریکا بود را انجام دهد و سال بعد موریتا با شرکت وسترن الکتریک قرار دادی را امضا نمود و از آن پس موفقیت بزرگی در زمینه تولید رادیوهای ترانزیستوری برای شرکت پدید آمد. رادیوی TR-63 سونی که در ابعاد جیبی و برای حمل و نقل آسان ساخته شد، توانست توجه مشتریان را به خود جلب نماید. این رادیوهای جیبی سونی  موفقیت بزرگ برای این شرکت به همراه داشت و باعث مطرح شدن شرکت در سطح دنیا با نام تجاری سونی گردید.

اولین دستگاه های ضبط کننده صدا بر روی نوارهای کاست در سال ۱۹۶۶ با نام TC-100 توسط سونی به بازار عرضه شدند. همچنین سونی در سال ۱۹۶۸ اقدام به تولید اولین تلویزیون سبک و قابل حمل نمود. در آن زمان تلویزیون ها به قدری سنگین بودند که به راحتی قابلیت جابجایی نداشتند.

شرکت سونی در سال ۱۹۷۱ از اولین نوار کاست قابل حمل خود با نام WalkMan رونمایی کرد و سال ۱۹۷۵ از Betamax که نوعی جدید از ضبط کننده های ویدیویی بود پرده برداشت. همچنین در سال ۱۹۷۹ سونی اولین نسل واکمن با کد TPS-L2 به بازار عرضه کرد؛ دستگاهی که به شکل قابل حملی در هر مکانی امکان پخش یک نوار کاست را داشت. همچنین در سال ۱۹۸۴ اولین پخش کننده ی CD همراه را با نام Discman و شماره مدل D-50 را معرفی نمود.

سونی در سال ۱۹۹۴ کنسول بازی PlayStation را در ژاپن به فروش رسانید و در سال ۱۹۹۵ یک دوربین دستی برای ضبط ویدیو با نام  DCR-VX1000 را معرفی نمود. همچنین در سال ۲۰۱۳ سونی پلی استیشن ۴ را به بازار عرضه نمود و پس از آن در امر ساخت سنسورهای دوربین و سنسوری بسیار کوچک و تلویزیون های LCD، گوشی های موبایل، باتری گوشی سونی و … به فعالیت خود ادامه داد.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *