خانه » مهارت نوشتاری » انشا با تضاد معنایی انسان و حیوان

انشا با تضاد معنایی انسان و حیوان

انشا ادبی در مورد تضاد معنایی انسان و حیوان

انشا با تضاد معنایی انسان و حیوان

انشا با موضوع تضاد معنایی انسان و حیوان به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا تضاد معنایی انسان و حیوان

هستی و حیات تشکیل شده از موجودات زنده و گیاهان.

این دو گروه برای بقای حیات خود مجموعه نیازهایی دارند که بدون آنها حیات هم از بین می‌رود. همه چیز در کره خاکی مکمل هستند و حتی تضادهایی که با هم دارند مکمل چرخه حیات است.

انسان‌ها تنها گونه‌ای از موجودات زنده هستند که دارای منطق، تفکر، تعقل و قدرت سخن گفتن هستند. انسانها هم مانند حیوانات برای بقا نیازمند به تامین نیازهای اولیه خود هستند. اما تفاوت مابین این دو گونه موجود زنده در نحوه دستیابی به منابع نیازهایشان می‌باشد.

انسان‌ها به دلیل ذات والای انسانی و داشتن وجدان درونی در هر شرایطی، به همنوع خود فکر می‌کنند و در صورتی که دارای سلامت روانی باشند برای بقای خود و تامین احتیاجات خود به دیگر انسانها آسیب نمی‌رسانند. اما حیات و طبیعت وحش به گونه‌ای طراحی شده است که حیوانات، زنجیره‌وار برای بقای خود مجبور به نابودی گونه‌ای دیگر از موجودات می‌شوند.

درست است، این رفتار حیوانات از دید انسان‌ها، ددمنشی و وحشیگری به حساب می‌آید، اما در عمل اگر این رفتار حیوانات نباشد تعادل و توازن بقای موجودات در طبیعت بر هم می‌خورد.

انسان برای بقای خود به مجموعه‌ای عظیم از جانوران چه آبزی و چه خشکی‌زی نیاز دارد.

انسان برای زندگی، به محلی امن و حریم شخصی و خصوصی نیاز دارد. در محل زندگی خود تا حد امکان، امکانات رفاهی و فراتر از آن تجملاتی برای خود ایجاد می‌کند. نیازهای انسان روز به روز در حال گسترش است. با پیشرفت علم، تکنولوژی و مصرف گرایی هر چه بیشتر بشر امروز، دامنه تعریفات امکانات حیات، برای انسانها فرق عظیمی پیدا کرده است، اما حیوانات به خوراکی برای سیر شدن و آبی برای نوشیدن و محلی برای شب را به صبح رساندن قانع هستند.

انسان‌ها در هنگام بروز اختلافات با استفاده از منطق و دلیل آوری و تعامل به مناظره با یکدیگر می‌پردازند اما حیوانات فقط یک زبان بلد هستند و آن هم استفاده از قدرت و جنگ فیزیکی در برابر یکدیگر است!

انسانها برای در کنار هم بودن و توانستن ادامه حیات، مجبور به قانونمندی و اطاعت از حقوق حاکم بر هر کشوری هستند اما در بین حیوانات فقط یک قانون وجود دارد و آن هم قانون جنگل است!.

با همه اوصاف گاهی یک انسان برای رسیدن به مقاصدش چنان تنزل پیدا می‌کند و پست و حقیر می‌شود که حتی نمی‌توان او را با درنده‌ترین حیوان مقیاس گرفت و گاهی از درنده‌ترین حیوان، رفتاری پر از مهر دیده می‌شود که انسان پر مدعا را حیران رفعت خود می‌کند! و کلام آخر این که تضادها به حیات زیبایی خاص و پر معنایی می‌بخشند.

بیشتر بخوانید: لیست انشاهای تضاد معنایی

انشا اختصاصی _ نویسنده: مهتا قیدی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *