خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد اگر من پروانه بودم

انشا در مورد اگر من پروانه بودم

انشا دانش آموزی با موضوع اگر من پروانه بودم

انشا در مورد اگر من پروانه بودم

انشا با موضوع اگر من پروانه بودم به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا اگر من پروانه بودم

پروانه‌ها یکی از زیباترین حشرات خلق شده توسط خدا هستند. آن‌ها بیشتر در فصل‌های گرم همچون تابستان سرو کله‌شان پیدا می‌شود و در فصول سرد بسیار کمیاب هستند. زمانی که من پروانه‌ها را در طبیعت وقتی روی گل‌ها نشسته‌اند یا در پارک‌ها و کوچه و خیابان‌ها در حال پرواز می‌بینم به این فکر می‌کنم که اگر من یک پروانه بودم چه کارهایی انجام می‌دادم.

اگر من یک پروانه بودم بعد از بیرون آمدن از پیله و باز کردن بال‌هایم به سرعت به سوی آسمان آبی پرواز می‌کردم تا از آن بالا نگاهی به طبیعت زیبا و گل‌های خوش آب و رنگ بیندازم. سپس زیباترین گل را انتخاب می‌کردم و شهد شیرین آن را می‌نوشیدم. پس از صرف غذا به سمت بچه‌های کوچک و دانش آموزان پرواز می‌کردم تا با دیدن من خوشحال شوند. روی دستشان یا بر روی موی دختربچه‌های زیبا می‌نشستم. البته گاهی آن‌ها سعی دارند من را با دستان خود بگیرند که این کار باعث آسیب به بال‌های ظریف من می‌شود و ممکن است دیگر نتوانم پرواز کنم یا بمیرم. البته قادر به پرواز نبودن برای ما پروانه‌ها برابر با مرگ است.

حالا که صحبت از بالم شد باید بگویم که دارای نقش و نگارهای زیبا و رنگ‌های مختلف است که علاوه بر زیبایی به استتار ما در طبیعت و مخفی شدنمان از دست دشمنان کمک بزرگی می‌کند.

اگر من پروانه بودم هر روز خود را با گرده افشانی و کمک به گیاهان برای تولید میوه شروع می‌کردم. شاید دردناک به نظر برسد اما من غذای بسیاری از جانوران هستم و این یکی از فواید من محسوب می‌شود. حتی پیله‌ای که من به دور خود پیچیده‌ام و از آن به صورت پروانه بیرون ‌آمده‌ام دارای فایده‌های زیادی است. از پیله من نخ ابریشم تولید می‌شود که با آن پارچه‌های زیبایی می‌بافتد. حتی امروزه از پیله من برای پاکسازی پوست صورت‌شان استفاده می‌کنند.

پروانه‌ها عمر کوتاهی دارند بنابراین اگر من پروانه بودم سعی می‌کردم از تمام روزهای زندگی و لحظات آن به خوبی استفاده کنم و از آن لذت ببرم.

پیشنهادی: انشای خواندنی در مورد اگر من …

انشا اختصاصی 

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *