خانه » مهارت نوشتاری » انشا ادبی درباره قرآن

انشا ادبی درباره قرآن

انشا درباره قرآن کریم 📖

انشا ادبی درباره قرآن

انشا ادبی درباره قرآن به صورت توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا در مورد قرآن 📖

قرآن، کتابی است برای مسلمانان و بیش از ۱۴ قرن است که به عنوان راهنمایی جامع برای زندگی و معنویت مسلمانان استفاده می‌شود. این کتاب، به‌طور کلی به دو قسمت تقسیم می‌شود: قسمت اول، که معروف به سوره‌های مکی است، شامل پیام‌هایی است که به‌صورت مستقیم از خداوند به انسان‌ها منتقل می‌شود و درباره توحید، عبادت، معاد، عدالت، صبر، شکر و مسئولیت انسان در جامعه صحبت می‌کند. قسمت دوم، که معروف به سوره‌های مدنی است، شامل قوانین شرعی و دینی است که برای زندگی اجتماعی و سیاسی مسلمانان تعیین شده‌اند.

قرآن، به عنوان کتابی از علوم الهی، محتوای فراوانی دارد که از جمله آن می‌توان به اخلاق، فلسفه، تاریخ، نظام حکومتی، فرایض، معارف دینی و قواعد اجتماعی اشاره کرد. همچنین، قرآن به عنوان منبعی از اسرار و علوم مخفی، همیشه برای محققان و متفکران، موضوع تحقیق و بحث بوده است.

با وجود اینکه قرآن به زبان عربی نوشته شده است، اما ترجمه‌های آن به زبان‌های مختلف در دسترس عموم قرار دارد. بنابراین، هر کسی که علاقه‌ای به مطالعه و فهم قرآن دارد، می‌تواند با مطالعه ترجمه‌های آن به زبان خود، از محتوای ارزشمند آن بهره‌مند شود.

این کتاب آسمانی نه تنها برای مسلمانان بلکه برای ادیان دیگر نیز شگفت‌انگیز است. محققان که پس از گذشت ۱۴ قرن هنوز در حال کشف حقایق قرآن هستند، هرروز به اکتشافات بیشتری از اسرار جهان که در قرآن ذکر شده، دست می‌یابند.

چه بسیارند افرادی که پیرو ادیان دیگر هستند و با مطالعه این کتاب آسمانی شیفته و فریفته دین اسلام می‌شوند. هرکس با تدبر در آیات این مصحف شریف می‌تواند به شگفتی‌های کلام پروردگار پی ببرد.

به عنوان مثال در این کتاب آسمانی ذکر شده که انسان از خاک آفریده شده و پروردگار از روح خود در ما دمیده است. این بدین معنی است که ما آفریده‌ای هستیم که خداوند به ما توجه ویژه‌ای داشته است. و یا در جای دیگری صحبت از اعجاز دعا و مناجات با خدا می‌آید.

خداوند جهانیان تأکید زیادی به دعا داشته است و باز شدن گره از کار انسان‌ها را با دعا و تلاش ممکن می‌داند. قرآن کریم بیان می‌کند که دعا، قدرتی فوق‌العاده برای انسان دارد و هرگاه با ایمان و صداقت از خداوند خواسته‌ای داشته باشیم، خداوند بهترین راه‌حل را برای مشکلات انسان ارائه خواهد کرد.

همه این آیات و اعجاز برای این است که انسان‌ها متوجه شوند، برگزیده‌ای از طرف خدا روی زمین هستند و خداوند به آنها توجه ویژه‌ای دارد. اما نمی‌دانم چه می‌شود که گاه انسان قدرت پروردگارش را نادیده گرفته و امید به بندگانش می‌بندد. خداوند با تولد هر نوزاد به انسان می‌گوید که هنوز از او ناامید نشده است، او مهربان و بخشنده است و همیشه درب مغفرت و رحمتش به روی بندگان گشوده است.

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: محیا بخشی فرد

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *