خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد هوای پاک و تازه

انشا در مورد هوای پاک و تازه

انشا مفهومی درباره هوای پاک و تمیز

انشا در مورد هوای پاک و تازه

انشا با موضوع هوای پاک و تازه به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا هوای پاک و تازه

هوا یکی از مهمترین نیازهای ادامه حیات برای همه موجودات زنده بر روی زمین می‌باشد. بدون هوا زندگی هر موجود زنده‌ای، علی الخصوص انسانها در کمترین مقیاسهای واحد زمانی خاتمه می‌یابد. آنچه که امروزه اهمیت پیدا کرده است واژگانی با مضامین هوای پاک و تازه هستند.

با پیشرفت جوامع و توسعه کارخانجات و تولیدات و افزایش آلاینده‌هایی مثل گازهای گلخانه‌ای، منو اکسید کربن، دی اکسید کربن و دیگر آسیب رسانندگان به هوا و محیط زیست، شاید امروزه نفس کشیدن راحت و بی دغدغه برای اکثر جوامع تبدیل به یک آرزوی دست نیافتنی شده باشد.

نسلهای گذشته ما هرگز به ذهنشان هم خطور نمی‌کرد که هوایی به جز هوای پاک و تازه هم وجود داشته باشد، در حالیکه نسل امروز به خوبی به تفاوت هوایی که استنشاق می‌کند و هوایی که پاک و تمیز خوانده می‌شود واقف است. هر از گاهی مجبور می‌شود گریزی به طبیعت و دشت و دمن بزند تا نفسی تازه کند.

شاید در آینده شنیدن واژگان هوای پاک و تازه، انسانها را به تعجب وا دارد، که یعنی چگونه هوایی می‌تواند باشد یا شاید با اندیشیدن تدابیری بهتر در امروز، باعث شد که آیندگان، تنها هوایی را که استنشاق می‌کنند کاملا پاک و تازه باشد.

در هر حال آنچه برای رشد و نمو و بالندگی لازم است، داشتن هوایی پاک و محیط زیستی سالم است. زیرا هوا نه تنها برای تنفس و بقا ضروری است بلکه برای داشتن فعالیتهای ذهنی نیز امری واجب است.

کمبود اکسیژن و هوای آلوده باعث بروز بیماریهای جسمی و ذهنی می‌شود و موجب عقب ماندگیهای ذهنی در کودکان و مشکلات جبران ناپذیر می‌شود.

به امید روزی هایی با هوایی پاک و تازه .

موضوع پیشنهادی: انشا در مورد محیط زیست

اختصاصی _ نویسنده: مهتا قیدی | DANESHCHI.IR

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *