خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد همکاری در مدرسه

انشا در مورد همکاری در مدرسه

انشای کوتاه و خواندنی درباره همکاری در مدرسه

همکاری در مدرسه

در ادامه برای تقویت مهارت نوشتاری، نمونه ای از این انشا قرار داده ایم. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا همکاری در مدرسه

مدرسه خانه دوم ماست همه ما بارها این جمله را شنیده‌ایم اما شاید کاملا به معنی آن توجه نکرده باشیم. همانطور که ما در خانه خود وظایفی داریم و باید با خانواده در حفظ خانه و خانواده همکاری کنیم در مدرسه هم باید با معلمان و مسئولان مدرسه در حفظ و نگهداری مدرسه همکاری کنیم.

معلمان و مدیر مدرسه همواره تلاش می‌کنند تا با همه‌ی توان و انرژی خود به ما علم، هنر و زندگی در جامعه را بیاموزند. هر کسی باید در حد توان و انرژی خود با آنها همکاری کند تا بتوانند با علاقه و انرژی بیشتری کار خود را انجام دهند. حال شاید از خود بپرسید چه کارهایی را می‌توانیم انجام دهیم تا با معلمان و مدیر مدرسه همکاری کرده باشیم؟

حفظ تمیزی و نظافت محیط مدرسه اولین وظیفه ما درمدرسه است. تمیزی و نظافت محیط تحصیلی ما باعث لذت بردن خودمان از درس و دانش آموزان بعد از ما خواهد بود. رعایت نظافت فردی هم خیلی مهم است. دانش آموز باید مرتب و منظم باشد.

یکی دیگر از این کارها کمک به یکدیگر در تحصیل است. مثلا اگر همکلاسی ما در درسی ضعیف باشد ما با کمک کردن به او در آن درس می‌توانیم با معلم خود همکاری کنیم تا همکلاسی ما از درسی عقب نماند و نمره درسی همه ما بالا باشد.

از دیگر کارهایی که همکاری در مدرسه محسوب می‌شود منظم بودن و از شلوغی و آشفتگی در کلاس خودداری کردن است. اگر ما نظم کلاس را حفظ کنیم به مدیر و ناظممان کمک کرد‌ه‌ایم. همین نظم باعث کمتر هدر رفتن انرژی معلم سرکلاس می‌شود تا او این انرژی را صرف تعلیم ما نماید.

مراقبت از وسایل آموزش و کلاس نیز یکی دیگر از انواع همکاری در مدرسه است. ما باید وسایل و امکاناتی که مدرسه در اختیارمان گذاشته را مانند وسایل شخصی خود بدانیم و از آنها مواظبت کنیم و آسیبی به آنها نزنیم. و اینطور ما میتوانیم به عنوان یک دانش آموز در پیشرفت مدرسه همکاری کنیم.

همکاری در مدرسه باعث می‌شود تا ما عادت همکاری کردن در جامعه را نیز یاد بگیریم که این به پیشرفت ما در آینده کمک می‌کند و از ما یک فرد مسئول و فعال می‌‌سازد.

هر قدمی که ما برای پیشرفت محیط تحصیلمان انجام می‌دهیم در زندگی شخصی ما تاثیر می‌گذارد. داشتن روحیه همکاری در بین ما دانش آموزان می‌تواند یک الگو برای کسانی شود که تازه به مدرسه می‌آیند تا آنها هم مثل ما در حفظ و نگهداری مدرسه کوشا باشند.
بیشتر بخوانید: داستان در مورد همکاری 

اختصاصی-دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *