خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد همدلی

انشا در مورد همدلی

انشا دانش آموزی درباره همدلی

انشا در مورد همدلی

انشا درباره همدلی به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا همدلی

شرایط خوب و بد در زندگی هر انسانی وجود دارد. در هر دو صورت از این شرایط انسان نیاز دارد تا بتواند مورد درک و فهمیده شدن از سوی دیگران، در مورد احساساتش قرار بگیرد. زیر پوست شهر پر از وقایع تلخ و شیرینی است که جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کند. گاهی چیزهایی با چشم خود می‌بینیم و با گوشهایمان می‌شنویم که واقعا شوکه کننده و حیرت‌آور هستند. در تمام دوران از زندگی بشر چه درگذشته چه حال و اکنون، افراد جامعه زنجیروار به یکدیگر متصل هستند.

در خیلی از مواقع گروه‌های مردم نهادی تشکیل می‌شوند که بتوانند حامی انسانهایی باشند که واقعا در شرایط سختی از زندگی مثل فقر و بیماری، قرار دارند. این گروه‌های مردم نهاد گاها با سفر به شهرهای دیگر و حتی رفتن به صعب العبورترین مناطق به شناسایی مظلومانی می‌شتابند که حتی از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی محروم هستند.

درک انسانها به صورت کلامی و وقت گذاشتن و شنیدن احساسات آنها نیز بسیار حائز اهمیت است که با زبان مورد حمایت قرار می‌گیرند. ولی همزبانی زمانی که با همدلی عجین می‌شود بسیار کارگشا و شیرین‌تر می شود. همدلی کردن فقط مختص افراد یک روستا، یک شهر، یک استان یا یک کشور نیست. گاهی دامنه‌ای بسیار وسیع پیدا می‌کند و باعث حمایت مردم یک کشور از مردم یک کشور دیگر می‌شود. چون انسانیت، زبان، نژاد، قومیت، ملیت، فرهنگ و مذهب نمی‌شناسد.

دنیای مجازی و رسانه نیز در این امر بسیار به یاری افراد شتافته است و با گذاشتن یک پست یا هشتگ، دنیا از یک موضوع در اندک لحظه‌ای از زمان مطلع می‌شوند. بارها شاهد بودیم که افرادی که خارج از کشور زندگی می‌کنند با تشکیل کمپین‌های حمایتی مجازی چقدر یاری رسان به هم‌وطنان داخلی بودند. نقش رسانه و فضای مجازی به قدری پررنگ است که اصلا نمی‌شود نادیده گرفته شود. چه بسیار کودکان و بیمارانی که با حمایت‌های افراد در داخل و خارج از کشور تحت حمایت، درمان و اعمال جراحی قرار گرفتند. و چه بسیار افرادی که گمشده‌های خود را بعد از سالهای طولانی پیدا کردند. چه بسیار افراد بی‌خانمانی که صاحب خانه شدند. چه بسیار افراد بیکاری که شغل پیدا کردند. چه بسیار کودکان بی‌سرپرستی که تحت سرپرستی قرار گرفته‌اند. چه بسیار معتادانی که قادر به ترک اعتیاد خود گشتند. همه این خوبی‌ها را مدیون همدل‌هایمان هستیم. هم زبانی‌ها اگر شیرین‌ترند، همدلی‌ها از هم زبانی‌ها بهترند.

موضوعات پیشنهادی برای انشا دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: مهتا قیدی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *