خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد سکوت شب

انشا در مورد سکوت شب

انشا دانش آموزی درباره سکوت شب 🌙

انشا سکوت شب

انشا با موضوع سکوت شب به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا سکوت شب

تا به حال برای شما پیش آمده است که در نیمه شب از خواب بیدار شوید؛ سپس پنجره اتاق را باز کنید و به سکوت محض شب گوش بسپارید؟

سکوت شب مانند یک پرنده خوش نقش و نگار زیباست و همچون آغوش مادرانه پر از آرامش است. شب هنگام، تمامی انسان‌ها‌ به خواب شیرین می‌روند. آن زمان که آن‌ها هفت پادشاه را خواب می‌بینند، تمامی شهرها و روستاها غرق در سکوت می‌شوند. این سکوت به این معنی است که اکنون حیوانات شبانه، درختان، باد و آسمان می‌توانند سخن گفتن با یکدیگر را آغاز کنند. در طول روز به دلیل صداهای فراوانی که وجود دارد، این امکان وجود ندارد. آن‌ها با زبان رمزی خود، اتفاقانی که افتاده‌اند را برای ماه تعریف می‌کنند. ماه بهترین شنونده برای آن‌ها است. زمانی که این خاطره تعریف‌کردن‌ها تمام شود، همگی با هم به تماشای ستارگان می‌پردازند و منتظر می‌مانند تا یک شهاب‌سنگ عبور کند و آرزوی آن‌ها را برآورده سازد.

شب با آن که سکوتی بی‌نهایت دارد، اما داستان‌های فراوانی را در خود جای داده است. او شاهد آرزوهای پنهانی، دعاهایی از صمیم قلب و قول‌های مخفی افراد می‌باشد.

حال می‌خواهم یک شب پرسکوت را برای شما تداعی کنم. چشمان‌تان را ببندید. فرض کنید جز سیاهی رنگی نمی‌بینید. سرتان را بالا می‌آورید و ماه تابان را تماشا می‌کنید. فکرش را بکنید، هیچ صدایی وجود ندارد؛ سکوتی بی‌پایان. مغزتان خالی‌ست و این سَبُکی ذهن، بسیار لذت‌بخش است. می‌توانید به هر موضوعی که دوست دارید فکر کنید، آرزوهای محال را در ذهنتان تصور کنید و در رویاهای شیرین خود زندگی کنید.

سکوت شب یک اتفاق دل‌پذیر است که پس از گذشت چند ساعت به پایان می‌رسد و باید منتظر آن بمانید تا دوباره در شب آینده نمایان شود. این زمان فرصتی‌ست برای تامل و اندیشیدن درباره این مسئله که ما واقعا چه کسی هستیم؟

انشا آسمان شب

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *