خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد اقیانوس پهناور

انشا در مورد اقیانوس پهناور

انشا ادبی درباره اقیانوس پهناور

انشا در مورد اقیانوس پهناور

انشا با موضوع اقیانوس پهناور به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا اقیانوس پهناور

کره زمین تشکیل شده از دو بخش خشکی و آب. هنوز هم تصورش سخت است، که دو عنصر متضاد، چگونه در کنار هم قرار گرفته‌اند، بدون اینکه عملکرد یکدیگر را مختل کنند. جای سوال دارد، چگونه وارد مرز یکدیگر نمیشوند.! درست است وقایعی باعث می‌شود، گاهی این تعادل بهم بخورد، اما در غیر این صورت همه چیز درست سر جای خودش است.

آبها هم مانند خشکیها، مقر حیات یک سری از موجودات هستند، آن هم با چه تنوعی. دنیایی زیبا و رویایی، در خود جای داده‌اند. بسته به میزان وسعت خود، بستر حیات متفاوتی پیدا کرده‌اند، رود، دریاچه، دریا، اقیانوس.

شگفت انگیزترین، دسته این بخش، اقیانوسها هستند. دنیایی را در خود جای داده‌اند. حتی گونه‌های گیاهی مختص به خود دارند. صدفهایی که در دل خود مرواریدهای خیره کننده‌ای دارند، گونه‌هایی از ماهیها و کوسه‌ها و نهنگها.

مثل رویای پرواز، شنا در عمق اقیانوسهای پهناور، و لمس آنچه زیر فرسخها آب وجود دارد، نیز رویای بشر بود. مانند تلاش برای ساختن هواپیماها برای شکافتن دل آسمان، تلاشهای زیادی برای ساختن وسایلی برای رفتن به عمق آبها شد. از ساخت وسایلی برای شنا در سطح آب آغاز شد، از بلمهای ساده بگیر تا قایقهای پیشرفته و کشتیهای عظیم الجسته تا ناوها و زیر دریایی‌هایی که به قعر آبها می‌روند. اما اینها برای بشر کافی نبود، میل انسانها فراتر از این حرفها بود، میخواستند آزاد و رها و از فاصله‌ای کم هر آنچه وجود دارد را ببینند و لمس کنند.

بیشتر بخوانید: انشا در مورد دریا

رشته‌های ورزشی آبی زیادی هم ابداع شد، شنا، قایقرانی، غواصی. غواصی، تنها راه رسیدن انسان به آرزوی دیرینه‌اش بود. می‌توانست با چشم از نزدیک ببیند، هر آنچه را آرزو داشت.

علاوه بر آنها چه موجودات زیبایی در دل اقیانوسهای پهناور جای دارند.  بقایای کشتیهای غرق شده، وسایل انسانهای غرق شده، یا وسایلی که توسط انسانها به عمد در آب انداخته می‌شوند یا به صورت غیر عمد در آب می‌افتد، چه رازهایی در عمق آبها نهفته است.

صید و صیاد، تعقیب و گریزی که بین موجودات بر روی خشکی وجود دارد، در عمق آبها هم به چشم می‌خورد. اسم اقیانوس که می‌آید ناخود آگاه ذهن شروع به تخیل می‌کند. با شنیدن اسم اقیانوس، بی شک یاد کارتونهای دوران کودکی می‌افتیم، نمو ماهی قرمز شیطون، یا کارتونهایی که در مورد پری‌های دریایی بود، کوسه‌هایی که نقشه خوردن ماهیها را می‌کشیدند و همیشه ناکام می‌ماندند، باعث خنده کودکانه و از ته دل می‌شدند. جالب اینجا بود کوسه‌های همیشه گرسنه و در حسرت ماهیهای نخورده، همچنان زنده می‌ماندند…!

 

انشا اختصاصی _ نویسنده: مهتا قیدی 

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *