خانه » مهارت نوشتاری » انشا درباره مکالمه در و پنجره

انشا درباره مکالمه در و پنجره

انشا ادبی در مورد مکالمه در و پنجره

انشا درباره مکالمه در و پنجره

انشای زیبا با موضوع مکالمه در و پنجره به صورت ذهنی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

گفت و گوی خیالی در و پنجره

تا به حال شده که به دیوارهای خانه به دقت نگاه کنید؟ چه چیزی می‌بینید؟ تعدادی آجر و سیمان که روی هم با نظم و ترتیب قرار داده شده‌اند و یک دیوار صاف و محکم را ساخته‌اند. اما در میان برخی از این دیوارهای محکم که هیچ راه عبوری ندارند، یک در یا پنجره قرار داده شده است.

در و پنجره مجراهایی هستند که از دل دیوار، راهی را برای دنیای بیرون باز می‌کنند. اما به این فکر کرده‌اید که کدام یک بهتر است؟ اگر فقط حق داشتید یکی را برای دیوار خود انتخاب کنید، کدام یک را برمی‌گزیدید؟ شاید بهتر باشد هرکدام خودشان از موجودیت خود دفاع کنند. باور نمی‌کنید؟ پس خوب گوش کنید.

در: انسان‌ها از طریق من با دنیای بیرون از اتاق ارتباط برقرار می‌کنند. اگر من نباشم، رفت‌وآمدی صورت نمی‌گیرد. همه در یک جا حبس می‌شوند و هیچ مسیر عبور و مروری نیست.

پنجره: همیشه من را در بهترین نقطه خانه نصب می‌کنند. جایی که نورگیر است و مناظر زیباتری دارد. در، فقط زمانی باز می‌شود که افراد قصد رفت و آمد داشته باشند، اما من در تمام ساعات شبانه‌روز می‌توانم باز بمانم، هم جریان هوای خانه را فراهم کنم و هم مناظر بیرون را نمایش دهم.

در: وجود هیچ خانه‌ای بدون در ممکن نیست، اما گاهی اتاقک‌های کوچک را بدون پنجره می‌سازند. پس اگر قرار به انتخاب باشد، من وجودم ضروری‌تر است. اگر من نبودم هیچ دورهمی اتفاق نمی‌افتاد، ورود مهمانان توسط من صورت می‌گیرد که یک شب خاطره‌انگیز برای شما می‌سازد.

پنجره: در مواقع اضطراری رفت‌وآمد از پنجره هم صورت می‌گیرد، این را همه دیده‌اند. این من هستم که اتفاقات بیرون را به شما نمایش می‌دهم. من محرم اسرار شما هستم؛ زمانی که کسی دلگیر است یا بغضی در گلو دارد، ساعت‌ها روبروی من می‌نشیند و به بیرون خیره می‌شود. حتی گاهی آرام آرام اشک می‌ریزد و درد و دل می‌کند و این من هستم که صدای شما را می‌شنوم و تلاش می‌کنم که تصاویر زیباتری از پرواز پرنده‌ها، ریزش باران و حرکت برگ‌های درختان، نشان دهم تا کمی درد شما التیام یابد.

در و پنجره هرکدام سعی می‌کردند اثبات کنند که بهتر از دیگری هستند و وجود آنها ضروری‌تر است. اما می‌دانی حقیقت چیست؟ به قول معروف «هر گلی یک بویی دارد» حالا حکایت این در و پنجره است. خانه بدون هرکدام از آنها معنایی ندارد.

در و پنجره هرکدام وظایف مشخصی دارند و به نوبه خود زیبایی خاصی به خانه می‌دهند، رفت و آمد افراد،‌ جریان هوا، مناظر زیبای بیرون از خانه همگی در کنار هم زیبا هستند و هرکدام نباشند، دیگر خانه صفا و صمیمیتی ندارد. باید به در و پنجره عزیز بگویم که ما هردو را می‌خواهیم، پس مانند قبل با یکدیگر دوست باشید و برای ما خاطره‌سازی کنید.

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: محیا بخشی فرد

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *