خانه » آگهی رپورتاژ » چرا ماشین لباسشویی تمیز نمیشوره؟

چرا ماشین لباسشویی تمیز نمیشوره؟

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است حداقل یکبار هنگام استفاده از لباسشویی برای شما اتفاق افتاده باشد؛ تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی است. در واقع بسیاری از افراد با این سوال که چرا ماشین لباسشویی تمیز نمیشوره؟ مشکل دستگاه خود را مطرح می کنند.

تجربیات تکنسین ها و متخصصان حاذق در این زمینه اذعان دارد که در اکثریت مواقع سهل انگاری در استفاده از این دستگاه باعث می شود تا لباسشویی قادر به شستن تمیز لباس ها نباشد؛ با توجه به اینکه تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی، دغدغه افراد زیادی ممکن است باشد؛ در این مطلب به توضیح مهم ترین دلایلی که مانع از شستشوی تمیز لباس ها در لباسشویی می شوند، می پردازیم.

شاهده نمایندگی تعمیرات برندهای لباسشویی، ویدیوها و مقالات آموزشی: https://ipemdad.com/

پر بودن مخزن ماشین لباسشویی باعث تمیز نشتن لباس ها میشود

در هنگام تهیه و خرید لباسشویی از فروشگاه های معتبر، قطعاً مشاوران و فروشندگان اطلاعاتی را در رابطه با ماشین لباسشویی مورد نظرتان در اختیارتان قرار می دهند؛ یکی از اطلاعات مهمی که اغلب از سوی فروشنده به خریدار گفته می شود؛ ظرفیت مخزن لباسشویی است. هر لباسشویی دارای مخزنی است که ظرفیت آن از قبل تعیین شده است و مقدار آن روی لباسشویی درج شده است.

پیشنهاد خدمات ویژه: تعمیر لباسشویی دوو

برای مثال ممکن است روی صفحه لباسشویی کلمه ۸ کیلو گرم را مشاهده کنید؛ که نشان می دهد ظرفیت مخزن لباسشویی شما ۸ کیلو گرم است. اگر میزان لباسی که درون مخزن لباسشویی قرار می دهید؛ در صورت خیس شدن از ۸ کیلو گرم بیشتر باشد؛ یعنی به ظرفیت لباسشویی توجه نکرده اید. این مسئله در مواقعی فشار بسیار زیادی را به لباسشویی وارد می کند و حتی ممکن است باعث صدمه زدن به موتور این دستگاه شود.

اما پر کردن لباس ها در مخزن لباسشویی بدون توجه به ظرفیت باعث می شود تا شستشوی لباس ها با کیفیت بالایی انجام نشود و لکه یا کثیفی روی لباس باقی بماند.

پیشنهاد خدمات ویژه: تعمیر لباسشویی بکو

اختلال در عملکرد المنت ماشین لباسشویی باعث کثیف شستن لباس ها میشود

خراب شدن المنت ماشین لباسشویی به صورت غیر مستقیم می تواند در تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی اثر بگذارد. این قطعه در ماشین لباسشویی موظف است تا دمای مناسبی را برای شستشوی لباس ها ایجاد کند. برای مثال اگر آب ورودی به لباسشویی سرد باشد، المنت لباسشویی آن را گرم می کند تا شستشوی لباس ها با کیفیت بهتری انجام شود.

در صورتی که این قطعه در لباسشویی خراب باشد؛ ممکن است به دلیل وارد شدن آب سرد به لباسشویی، شستشوی لباس ها به درستی انجام نشود. چنانچه علت تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی، خراب شدن المنت حرارتی باشد؛ می توانید با تعویض این قطعه، مشکل تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی را رفع کنید.

سخت و قدیمی شدن لکه برخی از لباس ها

متاسفانه بسیاری از افراد بر این باور هستند که خراب شدن قطعات داخلی لباسشویی باعث می شود تا این دستگاه قادر به تمیز کردن لباس ها و از بین بردن لکه ها نباشد. اما جالب است بدانید که در بسیاری از مواقع، سهل انگاری افراد ممکن است باعث این اتفاق شود. برای مثال سخت و قدیمی شدن لکه برخی از لباس ها با وجود شستشو در لباسشویی و استفاده از قوی ترین شوینده ها از بین نمی رود.

به همین جهت از بین نرفتن لکه ای قدیمی از روی لباس، نشان دهنده تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی نیست. شستشوی لباس ها باید در موقعی انجام شود که لکه بسیار تازه بوده و امکان پاک شدن آن از طریق آب گرم و مواد شوینده وجود داشته باشد. لکه های سخت و قدیمی به ندرت از بین می روند و معمولاً تنها راه برای از بین بردن آن ها، شستشو با دست و در اثر فشار زیاد است.

تمیز نبودن مخزن داخلی ماشین لباسشویی باعث تمیز نشستن لباس ها میشود

لباسشویی از جمله دستگاه هایی است که دائماً از آن برای شستشوی لباس های آلوده استفاده می شود؛ به همین جهت ممکن است فضای داخلی این دستگاه و بسیاری از قطعات آن مانند شلنگ تخلیه و اطراف درب و لاستیک دور درب کثیف شوند. اگر این بخش ها در لباسشویی تمیز نشوند؛ ممکن است کثیفی و آلودگی های خود را به لباس منتقل کنند و لباس ها با وجود شستشو در لباسشویی و با استفاده از مواد شوینده تمیز نشوند.

برای حل این مشکل کافیست تا حداقل یک بار در ماه دستگاه را از برق جدا کنید و تمام سطوح پنهان و مشخص آن را تمیز کنید. تمیز کردن سطوح داخلی و خارجی لباسشویی علاوه بر اینکه مانع کثیف شدن لباس ها می شود؛ در افزایش عمر لباسشویی و بازدهی آن نقش موثری دارد.

 استفاده از آب سرد برای شستشوی لباس ها منجر به تمیز نشستن آن ها میشود

متاسفانه برخی از افراد به دلیل بالا بودن هزینه ناشی از روشن کردن آب گرم، برای شستشوی لباس ها از آب سرد استفاده می کنند. استفاده از آب سرد برای شستشوی لباس ها به هیچ عنوان مناسب نیست؛ زیرا آب سرد بر خلاف آب گرم باعث سخت شدن لکه ها و کثیفی های لباس می شود و لباسشویی نمی تواند به خوبی عملیات تمیز کردن لباس ها را انجام دهد.

آب گرم نقش قابل توجهی در کمتر شدن لکه ها و همچنین از بین بردن چربی و آلودگی ها دارد؛ بنابراین بهتر است برای شستن لباس ها در لباسشویی از آب گرم یا ولرم استفاده شود. اگر از آب سرد برای شستن لباس ها در لباسشویی استفاده می کنید و تصور می کنید لباسشویی قادر به تمیز کردن لباس ها نیست؛ کافیست تا دمای آب را تغییر دهید و شاهد تمیزی بی نهایت لباس ها در لباسشویی باشید.

استفاده از مواد شوینده بی کیفیت در لباسشویی، لباس ها را تمیز نمیکند

رایج ترین دلیلی که ممکن است باعث شود تا لباسشویی به درستی نتواند لکه های لباس را از بین ببرد؛ استفاده از مواد شوینده بی کیفیت و اشتباه است. امروزه برای انواع لباس با هر رنگ و جنسی، شوینده مخصوصی تولید شده است که با استفاده از آن ها می توانید برای از بین بردن سخت ترین لکه ها اقدام کنید.

در صورتی که کیفیت مواد شوینده خوب نباشد؛ قطعاً قادر به از بین بردن لکه ها نخواهد بود و فرد تصور می کند که لباسشویی نمی تواند لباس ها را تمیز کند. همچنین ممکن است مقدار ماده شوینده با میزان لباس ها در لگن لباسشویی هم خوانی نداشته باشد و آن میزان ماده شوینده برای شستن تمام لباس های درون لگن لباسشویی کافی نباشد.

خوشبختانه این مسئله به آسانی رفع می شود؛ کافیست تا مواد شوینده با کیفیتی را متناسب با نوع لباس و رنگ آن خریداری کنید و متناسب با میزان لباس ها، از مقدار مناسبی ماده شوینده برای شستن لباس ها استفاده کنید.

سخن پایانی

لباسشویی از دستگاه های گران قیمتی است که در صورت صدمه دیدن، می تواند هزینه های هنگفتی را هنگام تعمیر کردن به همراه داشته باشد؛ بنابراین از این دستگاه پرکاربرد باید با دقت بیشتری استفاده کرد تا امکان آسیب دیدن آن به حداقل برسد. در صورتی که شما هم با مشکل تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی دست و پنجه نرم می کنید، نگران نباشید.

شما می توانید با بررسی تمام عواملی که باعث تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی می شوند؛ علت این مشکل را تشخیص دهید و برای حل این مسئله اقدام کنید. در صورتی که تمیز شسته نشدن لباس ها به دلیل نقص در برخی از قطعات لباسشویی باشد؛ بهتر است سریعاً با تکنسین های دوره دیده و متخصص در زمینه تعمیرات لباسشویی تماس حاصل کنید و از انجام هرگونه اقدام خودسرانه پرهیز کنید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *