خانه » مهارت نوشتاری » انشا با تضاد معنایی دوست و دشمن

انشا با تضاد معنایی دوست و دشمن

انشا درباره دوست و دشمن

انشا تضاد معنایی دوست و دشمن

انشا با موضوع تضاد معنایی دوست و دشمن به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا در مورد تضاد مفاهیم دوست و دشمن

دوست‌ها انتخاب‌هایی هستند که قادرند زندگی ما را تغییر دهند. به طور محسوس و نامحسوس انقدر در زندگی و روان ما اثر گذارند که گاهی خودمان متوجه نمی‌شویم تا چه حد شبیه آنها شده‌ایم. اگر این انتخاب صحیح و درست صورت بگیرد و ما آدمهای درستی را وارد زندگی خود کنیم، خیلی جاها جلوی تصمیمات و عملکردهای اشتباه ما گرفته می‌شود. گاهی نیز اثر گذار و موثر، بر روی دوستانمان، ما هستیم. می‌توانیم به درستی و خوبی آنها را همراهی کنیم. دوست خوب گره گشا و حامی است. برای شما حکم محرم اسرار، روانشناس، دل گرمی و… را دارد. در یک کلام مثل چای نبات مادر بزرگ‌های ایرانی است. لحظه‌ای که از شادی در پوست خود نمی‌گنجید می‌خواهید شادی خود را با او سهیم شوید و در لحظه‌ای که دلتان به شدت گرفته تمام درد دلتان را برایش باز می‌کنید. لحظه‌ای که دستانتان را در دستش می‌گیرد و شما را در آغوش می‌کشد، نفس راحتی می‌کشید و می‌گویید خوب است که هستی، از داشتنت خیلی خوشحال هستم. اگر انتخاب درستی نکرده باشید به قهقهرا کشیده می‌شوید و تنزل پیدا می‌کنید. به قول معروف هم رنگ جماعت می‌شوید.

همیشه فقط دور و برتان دوست ندارید. گاهی دشمنانی دارید که درصدد لطمه زدن به شما هستند. دشمن فقط کسی نیست که خنجر از رو ببندد و شما را به مبارزه دعوت کند یا از پشت خنجری در پهلوی شما فرو کند. گاهی دشمنان ما لباس دوستان ما را به تن می‌کنند و چنان نقابی به چهره می‌زنند که تا مدتها متوجه دشمنی آنها نمی‌شویم.

آنهایی که حسادت می‌ورزند و نمی‌توانند خوبی و پیشرفت شما را ببینند، دشمن شما هستند. آنهایی که از دیدن غم شما شاد می‌شوند دشمن شما هستند. آنهایی که از دیدن شادی شما ناراحت می‌شوند دشمن شما هستند. آنهایی که در زمان ارتقا شما به هر نحوی می‌خواهند زیر پایتان را خالی کنند دشمن شما هستند. آنهایی که اگر از آنها نظر خواهی کنید شما را به بدترین نحو راهنمایی کنند دشمن شما هستند. آنهایی که تو روی شما می‌خندند و ادعا می‌کنند دوستتان دارند و پشت سرتان بد گویی می‌کنند دشمن شما هستند. دوستان نادان و جاهل به اندازه دشمنانتان برای شما خطرناک هستند. دوستی که روحیه‌ای سازگار با شما نداشته باشد شما را مشوش می کند. بعضی دشمنان هم مارهای خوش خط و خالی هستند که در بزنگاه‌های خاصی زهرشان را به شما می‌ریزند. در زندگی باید همیشه به گونه‌ای زندگی کرد که دوستان خوب و صادق اطرافمان را پر کنند و هیچ دشمنی جرات نکند به ما نزدیک شود.

بیشتر بخوانید: لیست انشاهای تضاد معنایی

انشا اختصاصی _ نویسنده: مهتا قیدی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *