خانه » مهارت نوشتاری » چگونه سر جلسه امتحان انشا بنویسیم؟

چگونه سر جلسه امتحان انشا بنویسیم؟

برای امتحان انشا چه بنویسیم؟

چگونه سر جلسه امتحان انشا بنویسیم؟

برخی از دانش‌آموزان، تصور می‌کنند که نوشتن انشا سر جلسه امتحان کار بسیار دشواری است. در حالی که باید بدانید این‌گونه نیست و با اطلاع از چند نکته، این امر برای‌شان آسان خواهد شد.

روش‌هایی برای نگارش آسان انشا در امتحان

برای آن که بتوانید سر جلسه امتحان به راحتی انشا بنویسید، باید از روش‌های آن آگاه باشید.

تقویت تخیل

قوه تخیل در نگارش انشا بسیار مهم است. یک دانش‌آموز باید تخیلات قوی‌ای داشته باشد تا بتواند در رابطه با موضوعات مختلف انشا بنویسد. برای این کار بهتر است انشاهایی که در سایت‌های مختلف وجود دارند را مطالعه نماید. خواندن انشاهای گوناگون به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا در نوشتن، ایده‌های جدیدی پیدا کنند و همچنین یک مسیر آسان برای بازگشایی دریچه خلاقیت و تخیل است.

مطالعه کتاب‌های مختلف

زمانی که دانش‌آموز اطلاعات عمومی بالایی داشته باشد، می‌تواند درباره عنوان‌های متفاوت، انشا‌ها ادبی و تخیلی بنویسد. کتاب‌های داستان و علمی باعث تقویت ذهن و حافظه می‌شوند. این کار کمک می‌کند تا در هنگام جلسه امتحان انشا، ذهن دانش‌آموز فعال باشد و انشای خوبی بنویسد.

 آموختن آرایه‌ها

آرایه‌های ادبی نقش بسیار مهمی در نوشتن انشا دارند. زمانی که یک دانش‌آموز با آرایه‌های ادبی‌ای که در کلاس تدریس شده، آشنایی کامل داشته باشد، می‌تواند از آن‌ها در نگارش انشا استفاده کند. این مورد، جذابیت متن را بیشتر می‌کند و تعداد جمله‌های ساده و بدون آرایه را کاهش می‌دهد.

خلاصه کردن داستان‌ها

تمرین خلاصه کردن داستان‌ها به تقویت مهارت انشانویسی کمک می‌کند. این تمرین به این صورت است که در صورت خواندن یک داستان، برداشت خود را به صورت کوتاه و مختصر بنویسید. شاید در ابتدای تمرین، این کار کمی دشوار به نظر برسد؛ اما پس از مدتی که تمرین را انجام دادید، برایتان آسان خواهد شد. خلاصه‌نویسی موجب تقویت حافظه می‌شود و به نگارش بدون مکث انشا در امتحان کمک می‌کند.

جمع‌بندی

نگارش انشا کاری سخت و غیرممکن نیست. برای آن‌که بتوانید به خوبی آن را انجام دهید، در مرحه اول باید به خود باور داشته باشید. این کار به مغز شما فرمان می‌دهد که بسیار توانمند هستید. پس از آن می‌توانید از نکاتی که گفته شد برای تمرین انشانویسی و تقویت این مهارت استفاده کنید.

برای بهتر نوشتن انشا پیشنهاد می‌شود، موضوعاتی که در سایت دانشچی قرار گرفته است را مطالعه کرده تا با نحوه نگارش و نوشتن یک انشا خوب آشنا شوید.

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *