خانه » پزشکی و سلامت » چطور دندان هایمان را سفید کنیم؟

چطور دندان هایمان را سفید کنیم؟

راه های سفید کردن دندان

چطور دندان هایمان را سفید کنیم؟

لبخند، دریچه‌ای به سوی دنیای درون ماست. لبخندی زیبا و گیرا، اعتماد به نفس و جذابیت ما را دوچندان می‌کند. اما گاه، لکه‌ها، زرد شدن و تیرگی‌های روی دندان‌ها، درخشش لبخند ما را می‌گیرند و اعتماد به نفسمان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. سفید کردن دندان‌ها چه از نظر زیبایی و چه از نظر بهداشت دهان و دندان و سلامت لثه‌ها فواید متعددی دارد. امروزه روش‌های مختلفی برای سفید کردن دندان در دندانپزشکی و خانه به صورت فوری وجود دارد. در این مقاله، به دنبال رازهایی برای سفید کردن دندان‌ها و داشتن لبخندی درخشان خواهیم بود با ما همراه باشید.

دلایل تیرگی و لکه‌های دندان

عوامل متعددی می‌توانند باعث تیرگی و لکه‌های دندان شوند. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • مصرف چای، قهوه، نوشابه‌های رنگی و غذاهای رنگی
  • سیگار کشیدن
  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
  • افزایش سن
  • مصرف برخی داروها
  • بیماری‌های دهان و دندان

چگونه دندان هایمان را سفید کنیم؟

روش‌های متعددی برای سفید شدن دندان های زرد در یک روز وجود دارد که می‌توان آنها را به دو دسته کلی روش‌های خانگی و روش‌های دندانپزشکی تقسیم کرد:

سفید کردن دندان در خانه

سفید کردن دندان با جوش شیرین: جوش شیرین، یکی از موثرترین مواد طبیعی برای سفید کردن دندان‌ها است. مقداری جوش شیرین را روی مسواک مرطوب خود بریزید و به آرامی دندان‌ها را به مدت ۲ دقیقه مسواک بزنید. سپس دهان خود را با آب بشویید یا خمیری از جوش شیرین و آب را تهیه کنید و آن را به مدت ۲ دقیقه روی دندان‌ها بمالید. سپس دهان خود را با آب بشویید. حتما توجه داشته باشید که مسواک زدن با جوش شیرین بیشتر از دو دقیقه طول نکشد زیرا به لثه‌ها آسیب خواهد رسید.

پراکسید هیدروژن: پراکسید هیدروژن، یکی دیگر از مواد موثر برای سفید کردن دندان‌ها است. می‌توانید از آن به عنوان دهان شویه استفاده کنید و یا آن را با خمیردندان مخلوط کرده و دندان‌ها را با آن مسواک بزنید.

سرکه سیب: سرکه سیب، خاصیت اسیدی دارد که می‌تواند لکه‌های دندان را از بین ببرد. برای استفاده از سرکه سیب، می‌توانید آن را با آب مخلوط کرده و به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

پوست موز: پوست موز، حاوی پتاسیم است که به سفید شدن دندان ها کمک می‌کند. برای استفاده از پوست موز، باید قسمت داخلی پوست موز را به مدت ۲ دقیقه به دندان‌ها بمالید.

زغال فعال: زغال فعال، یکی از جدیدترین روش‌های سفید کردن دندان ها در خانه است. برای استفاده از زغال فعال، آن را با کمی آب مخلوط کرده و تا ۲ دقیقه با آن مسواک بزنید. بیشتر از ۲ بار در هفته از زغال فعال استفاده نکنید.

خمیردندان سفیدکننده: انواع مختلفی از خمیر دندان‌‌های سفید کننده در داروخانه‌ها وجود دارد که با استفاده از آن‌ها دندان‎‌هایتان سفیدتر خواهد شد.

زردچوبه: شاید فکر کنید با استفاده از زردچوبه دندان‌هایتان رنگ می‌گیرد و به سفیدی آن‌ها کمکی نخواهد کرد. اما زردچوبه با خاصیت ضد باکتریای، باکتری‌های مضر دهان را از بین می‌برد و از ایجاد پلاک و جرم دندان جلوگیری می‌کند. همچنین التهاب لثه‌ها را کاهش می‌دهد و مانع از بیماری‌های لثه می‌شود. زردچوبه با خاصیت آنتی‌اکسیدانی، از دندان‌ها در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و به طور طبیعی باعث سفیدی دندان‌ها خواهد شد.

سفید کردن دندان در دندانپزشکی

سفید کردن دندان‌ها در دندانپزشکی، یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی دندانپزشکی است که به شما کمک می‌کند تا لبخندی درخشان و جذاب داشته باشید. در این روش، دندانپزشک با استفاده از مواد و روش‌های تخصصی، دندان‌های شما را سفیدتر و روشن‌تر می‌کند.

بلیچینگ دندان: بلیچینگ دندان، رایج‌ترین روش سفید کردن دندان در دندانپزشکی است. در این روش، دندانپزشک از مواد سفید کننده قوی مانند پراکسید هیدروژن استفاده می‌کند تا رنگ دندان‌ها را روشن‌تر کند.

استفاده از لمینت و ونیر: لمینت و ونیر، پوسته‌های نازکی از جنس سرامیک یا کامپوزیت هستند که روی سطح دندان‌ها قرار می‌گیرند. لمینت و ونیر می‌توانند برای اصلاح رنگ، شکل و اندازه دندان‌ها استفاده شوند.

راه های مراقبت از چشم
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *