خانه » آگهی رپورتاژ » نحوه ساخت شیشه رفلکس

نحوه ساخت شیشه رفلکس

همه چیز درباره نحوه ساخت شیشه رفلکس

نحوه ساخت شیشه رفلکس

شیشه های رفلکس امروزه از بهترین و پرطرفدارترین نوع شیشه های بازار محسوب می شود. این نوع از شیشه نسبت به انواع دیگر دارای طیف رنگی بالاتری است و خصوصیات و ویژگی های آن ها باعث شده است که کاربرد فراوانی داشته باشد.

در انتخاب شیشه برای پنجره یکی از انتخاب های مهم شیشه های رفلکس است. استفاده از شیشه های رفلکس برای نما و بالکن نیز بسیار متداول است. در این مطلب قصد داریم نکاتی درباره  شیشه رفلکس و نحوه ساخت آن توضیح دهیم. برای کسب اطلاعات در این زمینه، این مطلب را مطالعه کنید.

نکاتی درباره شیشه رفلکس

فلزات و آلیاژ هایی که در شیشه رفلکس استفاده می شوند باعث می شوند که خصوصیات شیشه تغییراتی داشته باشد. یکی از این تغییرات عوض شدن رنگ شیشه است. در واقع مقدار نور عبوری از شیشه و بازتاب نور از دیگر موارد قابل تغییر در شیشه های رفلکس است. در طول روز شیشه های رفلکس بازتاب نور دارند و حالت آینه ای به خود خواهند گرفت. این ویژگی سبب خواهد شد که در طور روز درون خانه یا ساختمان دیده نشود. این ویژگی در شب برعکس عمل خواهد کرد، به طوری که شیشه ها از درون ساختمان خاصیت آینه ای پیدا خواهند کرد، به این ترتیب شیشه رفلکس در ترکیب مناسب نور و رنگ در فضاهایی که شرایط نوری تغییر می‌کند، همچون فضاهای داخلی که در روز و شب تفاوت نوری زیادی دارند، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. این خصوصیت آن را به گزینه‌ای مناسب در طراحی ساختمان‌ها و استفاده در دیزاین‌های مختلف می‌کند.

شیشه رفلکس

شیشه های رفلکس را برای موارد بسیاری می توان مورد استفاده قرار داد. شیشه های رفلکس می توانند بخش عظیمی از نور را برگردانند و نور و گرمای کمتری را به درون ساختمان وارد کنند. شیشه های رفلکس برخی از تابش های نور را باز می گردانند و این مورد درباره برخی از اشعه های مضر نور خورشید صادق است. این نوع از شیشه ها مقدار اشعه رادیو اکتیو را کاهش می دهند. می توان از شیشه های رفلکس به عنوان نوعی تنظیم کننده انرژی یاد کرد. با استفاده از شیشه های رفلکس تاثیر وسایل سرمایشی و گرمایشی بیشتر است. اگر بخواهیم کاربردهای عمده این شیشه ها را در قسمت های مختلف ساختمان دسته بندی کنیم به نتیجه زیر خواهیم رسید:

  • درب ورودی
  • شیشه بالکن
  • پنجره ها
  • سرویس بهداشتی و حمام
  • آشپزخانه
  • نمای ساختمان

رنگ های مختلف شیشه رفلکس، با توجه به تقاضا و نیازهای افراد در فضاهای مختلف مانند خانه‌ها، ادارات و ساختمان‌های مسکونی، به بازار عرضه می‌شوند. افراد با توجه به مقدار مورد نیاز روشنایی در داخل فضاهای مختلف، رنگ مناسب شیشه رفلکس را انتخاب می‌کنند. علت این انتخابات به درصد بالای انعکاس نور این شیشه‌ها نسبت به رنگ‌های دیگر بازمی‌گردد و استفاده از شیشه آینه‌ای، هرگز فضای داخل خانه را تاریک نمی‌کند. در ادامه مشخصات برخی از رنگ‌های شیشه رفلکس آورده شده است:

  • رنگ آبی: مقدار انتقال نور ۱۹ درصد و بازتابش نور ۳۶ درصد
  • رنگ برنز: مقدار انتقال نور ۲۰ درصد و بازتابش نور ۴۰ درصد
  • رنگ صورتی: مقدار انتقال نور ۲۷ درصد و بازتابش نور ۴۰ درصد
  • رنگ طلایی: مقدار انتقال نور ۳۷ درصد و بازتابش نور ۳۴ درصد
  • رنگ سبز نقره‌ای: مقدار انتقال نور ۴۱ درصد و بازتابش نور ۲۸ درصد
  • رنگ دودی: مقدار انتقال نور ۵۱ درصد و بازتابش نور ۶ درصد

این مشخصات به افراد این امکان را می‌دهد که با دقت و تطابق با نیازهای خود، رنگ مناسبی از شیشه رفلکس را انتخاب کنند و در نتیجه از مزیت‌های انعکاس نور و زیبایی ظاهری این شیشه‌ها بهره‌مند شوند.  شرکت شیشه تایم انواع شیشه رفلکس را عرضه کرده است. از این شرکت، شیشه مورد نیاز خود را خریداری کنید.

نحوه ساخت شیشه رفلکس

شیشه رفلکس چگونه ساخته می شود

تولید شیشه رفلکس به نحوی مشابه شیشه‌های تک‌جداره عادی صورت می‌گیرد، با این تفاوت که پس از اتمام مراحل تولید، روی شیشه پوششی از فلزات مانند نقره، نیکل، کروم، مس یا آلومینیوم اعمال می‌شود. در این فرآیند سیلیس بخش قابل توجهی از ترکیب شیشه را تشکیل می‌دهد. برای تولید شیشه، ماسه یا سیلیس با دمای بسیار بالا ذوب می‌شود. در حالت ذوب، سیلیس به شکلی براق و شفاف تبدیل می‌شود و این شکل برگشت‌ناپذیر است. بسته به نوع شیشه مورد نظر، ترکیبات دیگری به سیلیس افزوده می‌شود، به عنوان مثال افزودن کربنات کلسیم و کربنات سدیم به شیشه نقش محافظی و درخشان‌کننده را ایفا می‌کند. وجود کربنات کلسیم به عنوان یک ترکیب کمکی در تقویت ساختار شیشه و افزایش دوام و ماندگاری آن تاثیر دارد، این مقاومت در برابر فشار، ضربه و مواد شیمیایی، شیشه را به یک محصول با دوام و مقاوم تبدیل می‌کند. در مرحله آخر با اعمال یک آلیاژ از فلزات مختلف، سطح شیشه را با پوششی مات و بازتاب‌کننده پوشانده می‌شود. این پوشش فلزی نه‌تنها به شیشه رفلکس زیبایی می‌بخشد، بلکه خاصیت بازتابندگی آن را افزایش می‌دهد. این شیشه در استفاده‌های مختلف از جمله در دیزاین ساختمانی و صنعتی به‌خصوص در تولید انواع دوربین‌ها و آینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر قصد خرید شیشه رفلکس دارید، مجموعه شیشه تایم گزینه ای ایده آل برای خریداران است.  قیمت شیشه سکوریت، رفلکس و… در سایت شیشه تایم قرار داده شده است. برای خرید و اطلاع از قیمت به سایت شیشه تایم مراجعه کنید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *