خانه » زیست شناسی » تحقیق درباره راکون ها ، با نظافت ترین حیوان دنیا!

تحقیق درباره راکون ها ، با نظافت ترین حیوان دنیا!

همه چیز درمورد راکون ها

راکون ها

زندگی راکون ها

راکون یا lotra شبیه به سگ است. ماسکی از خزمایل به خاکستری چهره آن را پوشانده ودارای سربزرگ و چشمان درشت و پوزه بلند است.یکی از مهمترین و بارزترین ویژگی های راکون داشتن ماسک سیاه یا تقریبا سیاه که به طور کامل اطراف منطقه چشم را احاطه کرده است و تا گونه و بالای چشم ها و پوزه بلند کشیده شده و از پائین تا بالای سر توسعه یافته است.ماسک با موهای سفید باعث می شود صورت بیشتر متقارن به نظر برسد. راکون (نام علمی: Procyon lotor) پستانداری میان‌جثه و بومی آمریکای شمالی است. راکون بزرگترین عضو خانواده خرسکیان است و ۴۰ تا ۷۰ سانتیمتر طول و ۳.۵ تا ۹ کیلوگرم وزن دارد. خز خاکستری آن با کرک‌های متراکم حفاظت خوبی در مقابل سرما برایش فراهم‌می‌کند.

زیستگاه راکون

زیستگاه اصلی راکون جنگل‌های برگریز و جنگل‌های مختلط پهن‌برگ و مخروطی است اما انطباق‌پذیری بالای آن موجب شده تا به مناطق کوهستانی، تالاب‌های ساحلی و شهرها نیز ورود پیدا کند.
راکون ها در جنگل زندگی می کنند و معمولاً در کنار آب یافت می شوند. شناگران خوبی هستند و خوب از درختان بالا می روند. راکون ها دریافتند که ساختمان ها پناه گاههای خوبی هستند. آنها گاهی لانه های خود را زیر شیروانی ها و یا در طویله ها و انبارها می سازند.

اگرچه راکون‌ها جانورانی ساکن جنگل‌اند؛ اما استفاده از بقایای غذاهای آدمی را یاد گرفته‌اند؛ به خاطر همین، لانه‌های خود را نزدیک شهرها می‌سازند. آدم‌ها، راکون‌‌ها را می‌گیرند. آنها تا حدودی رام می‌شوند؛ با وجود این، خوی وحشی خود را همیشه حفظ می‌کنند و ممکن است گاهی به شدت به آدمی حمله کنند.

تغذیه راکون ها

در طبیعت، راکون‌ها میوه‌های آبدار، بلوط و دانه‌های گیاهی دیگر را می‌خورند؛ محل  زندگی راکون ها در کنار رودخانه‌هاست به خاطر شکار خرچنگ، قورباغه و ماهی. راکون‌ها قبل از خوردن غذاهای کثیف، آنها را در آب می‌شویند. هنگامی که راکون‌های جوان به اندازه کافی رشد کردند، مادر خود را برای شروع زندگی مستقل ترک می‌کنند.
راکون‌ها جانورانی ساکن جنگل‌اند؛ اما استفاده از بقایای غذاهای آدمی را یاد گرفته‌اند
غذاهای دور ریخته شده، خوراک خوشمزه‌ای برای راکون‌هاست.
این حیوان همه‌چیزخوار و عمدتاً شب‌گرد است. حدود ۴۰ درصد غذای آن از بی‌مهرگان، ۳۳ درصد گیاهان و ۲۷ درصد مهره‌داران تامین می‌شود.

مدت زمان بارداری راکون : راکون‌ها دوره بارداری ۶۵ روزه دارند و دو تا پنج توله می‌زایند. هرچند در اسارت تا بیست سال هم عمر می‌کنند اما در حیات وحش میانگین عمر آن‌ها ۱.۸ تا ۳.۱ سال است.

راکون، حیوان تمیز و آب دوست!

محققان آمریکایی دریافتند راکون‌ها علاقه دارند قبل از اینکه مواد غذایی را بخورند آن را در آب فرو ببرند. دانشمندان با قرار دادن این حیوان در محیط بسته به این نتیجه دست یافتند.
این حیوان تمایل به خوردن غذای تمیز دارد و اگر آن را از سطل زباله و یا هرجای دیگری بردارد، ابتدا آن‌را شست‌وشو می‌دهد.

بیشتر بدانید

  • راکون نام خود را از یک واژه بومی آمریکایی به معنای «ناخن کشیدن» گرفته است.
  • هفت گونه راکون وجود دارد.
  • راکون‌های وحشی حدود پنج سال عمر می‌کنند.
پیشنهادی: درباره زندگی پاندا ها بیشتر بدانید
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *