خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد یک روز بدون قانون

انشا در مورد یک روز بدون قانون

انشا دانش آموزی درباره یک روز بدون قانون

انشا یک روز بدون قانون

انشا با موضوع یک روز بدون قانون به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا یک روز بدون قانون

قانون! این فقط یک واژه ۵ حرفی است اما موضوعات بسیار زیادی را در دل خود جای داده است. قانون راهنمایی رانندگی، قانون مدرسه، قانون خانواده و بسیاری قانون‌های دیگر در تمام جهان وجود دارند.

اگر یک روز بدون قانون بود، اتفاقات بسیار جالبی می‌افتاد. می‌توانستم به مدرسه نروم. تا ساعت ۱۲ ظهر می‌خوابیدم. اگر قانونی وجود نداشت می‌توانستم به تنهایی به سفر بروم. یک بلیط هواپیما می‌خریدم. به یکی از شهرهای تاریخی ایران می‌رفتم و از آثار باستانی آن دیدن می‌کردم. شاید آن‌زمان می‌توانستم بدون گواهینامه رانندگی کنم. در صورتی که قانونی وجود نداشت، پلیس هم از سن و گواهینامه نداشتن من ایرادی نمی‌گرفت.

زندگی بدون قانون هم می‌تواند آسان، جذاب و هیجان‌انگیز باشد و هم می‌تواند ترسناک باشد. فکرش را بکنید! کودکان و نوجوانانی که هر کدام با یک ماشین یا موتور رانندگی می‌کنند. هواپیماهایی که از آدم‌هایی با سن‌های کم پر شده‌اند. مدارسی که نیمی از دانش‌آموزان خود را از دست داده است. شاید یک روز بدون قانون برای بزرگ‌ترها نیز مفید باشد. اگر دیر به سرکار می‌رسند، می‌توانند سرعت ماشین را بالا ببرند، از ماشین‌های دیگر سبقت بگیرند و پشت هیچ چراغ قرمزی نیز نایستند.

اگر قانونی نباشد مجازاتی نیز نخواهد بود و در این صورت افرادی که کارهای نامناسب انجام می‌دهند، هیچ‌گاه پشیمان نمی‌شوند. ممکن است تعداد دزدها بیشتر شود زیرا کسی آن‌ها را به دلیل کاری که انجام داده‌اند بازخواست نمی‌کند؛ بنابراین کار خود را بدون استرس و با خیال راحت انجام خواهند داد.

یک روز آزاد و بدون هیچ قانونی، زمانی خوب است و شهر را به هم نمی‌ریزد که کارهای کوچک مانند مسواک نزدن، ننوشتن تکلیف، دیر به محل کار و مدرسه رفتن انجام شوند.

من فکر می‌کنم گاهی قبول کردن برخی از سختی‌ها مانند قانون در زندگی، می‌توانند اتفاق مفیدی باشند؛ زیرا باعث می‌شوند شهر ایمن‌تری داشته باشیم.

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی 

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *