خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد صبحانه

انشا در مورد صبحانه

انشا دانش آموزی درباره صبحانه

انشا در مورد صبحانه

انشا با موضوع صبحانه به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا صبحانه

سه وعده غذایی اصلی در طول روز وجود دارد که شامل صبحانه، نهار و شام است البته در بین این وعده‌ها از تنقلات و مواد غذایی دیگری نیز استفاده می‌شود که به آن‌ها میان وعده می‌گویند. اما اولین واصلی‌ترین عده‌ای که ما بعد از بیدار شدن از خواب میخوریم صبحانه است. خوردن صبحانه‌ی سالم و مقوی کمک می‌کند تا روز خود را پرانرژی شروع کنیم و تا زمان رسیدن نهار دچار احساس گرسنگی نشویم. اما نخوردن صبحانه باعث می‌شود در ساعت‌های بعدی گرسنه شویم و شاید بخاطر حس گرسنگی نتوانیم بر روی کارها و درس خود تمرکز کنیم زیرا مغز، انرژی لازم برای انجام فعالیت مناسب خود را دریافت نکرده‌ است. انگار با خوردن صبحانه سوخت مورد نیاز بدنمان بعد از خواب تامین می‌شود.

عادت غذایی صبحانه در بین انسان‌ها مختلف است و به علاقه شخصی و فرهنگ بومی مکانی که در آنجا زندگی می‌کنند بستگی دارد. مثلا در برخی از کشورها مانند کره‌ی جنوبی هنگام صبحانه غذا میخورند و در ایران نان پنیر و گردو کره، مربا، عسل و … میل می‌شود. در سفره صبحانه بیشتر ایرانی‌‌ها همیشه چای و پنیر وجود دارد. حتی برخی از وعده‌های صبحانه وجود دارد که به نام کشورهای دیگر معروف است مانند صبحانه انگلیسی و فرانسوی.
مواد غذایی که در صبحانه صرف می‌شود محدودیت ندارد و می‌تواند شامل هرچیزی باشد مثلا بعضی‌ها علاقه دارند صبحانه‌ها آب میوه، نیمرو، خامه، فرنی، شیر و … بخورند. حتی اغلب مردمان خطه شمال کشورمان هنگام صبحانه برنج میل می‌کنند.

خوردن صبحانه مزیت‌هایی مانند سلامتی طولانی مدت، بهبود حافظه، افزایش تمرکز، خوش اخلاقی، جلوگیری از بیماری‌های قلبی و دیابت و کاهش میل به ریزه خواری را با خود همراه دارد. صبحانه یک فرصت عالی برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده است تا بتوانند در کنار هم از خوردن آن لذت ببرند و در مورد روزی که میخواهند شروع نمایند با یکدیگر صحبت کنند.

موضوعات پیشنهادی برای انشا دانش آموزی

انشا اختصاصی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *