خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد سفر خیالی به گوش

انشا در مورد سفر خیالی به گوش

انشای دانش آموزی با موضوع سفر خیالی به گوش 👂

انشا با موضوع سفر خیالی به گوش

انشا ذهنی به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

انشا با موضوع سفر خیالی به گوش

دنیای ما پر از رازها و معماهای بی‌پایان است، در این انشا، یک سفر شگفت‌انگیز و خیالی به درون گوش را تجربه می‌کنیم. سفر ما از لاله گوش شروع می شود بخشی از گوش که به خاطر شکل خاصش امواج صوت را به خوبی جمع آوری می‌کند و به سمت مجرای گوش می‌فرستد.

سپس از دریچه‌ی کوچک مجرای گوش، قدم به داخل این غار تاریک می‌گذاریم.خیلی تاریک است، جایی دیده نمی‌شود باید چراغ قوه کوچکی را که همراه داریم روشن کنیم.

کمی که جلو می‌رویم راه رفتن سخت‌تر می شود، ماده ای مومی شکلِ چسبناک، زرد رنگ و تلخ مزه ای سرتاسر این مجرا را پوشانده تا از ورود حشرات به درون گوش جلوگیری کند و از گوش در مقابل عفونت ها حفاظت نماید. به سختی خودمان را به انتهای این غار تاریک می رسانیم… انگار انتهای این غار بن بست است! یک پرده نازک که دائم در حال لرزش است راه را بسته! چه کار کنیم؟!

کلی ضرب المثل با کلمه گوش!

آهان! دفترچه راهنمای سفر تخیلی را باید ببینیم… اینجا نوشته اسم این پرده، پرده صماخ است، اگر بخواهیم از آن رد شویم باید تبدیل به امواج صوت شویم! حالا با قدرت تخیل و با شمارش من تبدیل به صوت میشویم: ۳، ۲، ۱… وای چه شگفت انگیز! به صوت تبدیل شدیم و پرده را لرزاندیم و از آن رد شدیم و به سه استخوان در گوش میانی برخورد کردیم به نامهای چکشی، سندانی و رکابی. حالا از طریق همین استخوانها به مایعی در گوش داخلی منتقل می‌شویم و این مایع را به لرزش در می‌آوریم.

این مایع درون حلزون گوش قرار دارد. با حرکات مایع درون حلزون گوش، توسط سلول‌های مویی نازکی که داخل حلزون است تبدیل به امواج الکترونیکی می شویم؛ پس باز هم باید تبدیل شویم، با شمارش من، بعد از برخورد با این سلولهای نازکِ داخل حلزون، به امواج الکترونیکی تبدیل می شویم و با رشته های عصبی، به سمت مغز می‌رویم تا مغز این امواج را تجزیه و تحلیل کند.

شمارش معکوس:۳، ۲، ۱…. خب دیگر سفر ما در دنیای گوش به پایان رسیده و حالا به دنیای مغز می‌رویم. تا انشای دیگری درباره سفر خیالی به دنیای شگفت انگیز مغز. خدا نگهدار. ✋

تحقیق در مورد گوش انسان و شگفتی های آن!

اختصاصی-دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *