خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد زنگ انشا

انشا در مورد زنگ انشا

انشا در مورد زنگ انشا

انشا با موضوع زنگ انشا به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا زنگ انشا

زنگ انشا یکی از بهترین زنگ‌های مدرسه است. ما در این زنگ وارد دنیای ماجراجویی و تخیل می‌شویم. می‌توانیم از دنیای واقعی فاصله بگیریم و به شهرهای دست‌نیافتنی برسیم.

زمانی که معلم انشا وارد کلاس می‌شود، ما را سوار قطار ذهن می‌کند و به همه جا می‌برد. در این صورت ما دیگر در کلاس درس نیستیم و به دنیایی دیگر می‌رویم. ما در این زنگ به جادوگرانی تبدیل می‌شویم که ابزارکارمان، نوشته‌هایمان هستند. هر دانش‌آموز متن جادویی متفاوتی می‌نویسد و هم‌کلاسی‌هایش را با خود همراه می‌کند. زمان برای ما معنایی ندارد و می‌توانیم به گذشته‌های دور یا به آینده‌هایی که هنوز نیامده‌اند، سفر کنیم. در این کلاس زندگی به گونه‌ای متفاوت است. ما از زمان حال فاصله می‌گیریم و اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری را می‌بینیم. برخی از نوشته‌ها ما را غمگین و برخی خوشحال می‌کنند.

در کلاس انشا هیچ محدودیتی نداریم. می‌توانیم مانند پرنده‌ها پرواز کنیم، کشورهای دوردست را ببینیم، به سرزمین دایناسورها قدم بگذاریم یا مانند انسان‌های ۱۰۰ سال آینده پیشرفته باشیم. ما مخترعان کوچکی هستیم که می‌توانیم با قدرت ذهن خود، ابزار و وسایل جدیدی را خلق کنیم. برای مثال دستگاهی که بتواند تکالیف‌مان را بنویسد یا ابزاری که با آن، ذهن دیگران را بخوانیم. این کلاس فراتر از هر چیزی هست که در ذهن ما می‌گذرد. ما در زنگ انشا شادترین موجودات دنیا هستیم. معلم، ما را نویسندگان کوچک صدا می‌کند. او هدایت‌کننده ماست و اجازه می‌دهد تا دریچه نگاه‌مان را به چیزهایی فراتر از آن‌چه هست باز کنیم. معلم به ما پرواز کردن با بال‌هایی از جنس کلمات را آموخته است. زمانی که کسی از پریدن بترسد، او را راهنمایی می‌کند و شجاعت را به او می‌آموزد. ما گاهی از بُعد انسان بودن خارج می‌شویم و در جایگاه یک آدم فضایی یا هر موجود دیگری به غیر از انسان زندگی می‌کنیم. این کارها به ما یاد می‌دهد تا هر موضوع را از دید دیگران نیز ببینیم.

زنگ انشا یکی از بهترین لحظاتی است که ما در مدرسه تجربه می‌کنیم.

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *