خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد زندگی بدون برق

انشا در مورد زندگی بدون برق

انشا درباره برق و اهمیت آن در زندگی 

انشا در مورد زندگی بدون برق

انشا با موضوع زندگی بدون برق به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا زندگی بدون برق

شبها، لبریز از سکوت و آرامش هستند. آسمان شبها بسیار زیباست، مانند مخملی مشکی که ستارگان در آن مانند الماسهایی درخشان خودنمایی می‌کنند. اما سیاهی شب از دیرباز تا کنون موجب شد بشر به فکر ابداعات و اختراعاتی بیفتد تا بتواند به شبهای تاریک خود روشنی ببخشد. تا قبل از کشف آتش، عملا روشنی هم وجود نداشت.
بعد از کشف آتش، مشعلها و بعدا با ابداع شمع و بعد از آن چراغهای نفتی روشنی بخش شب‌ها شدند تا بالاخره کشف ادیسون انقلابی عظیم ایجاد کرد و رنگ دیگری به شبها بخشید.

با زدن یک کلید در یک چشم بر هم زدن همه جا روشن و خیره کننده می‌شود. انقدر به وجود برق عادت کردیم که اگر لحظه‌ای نباشد تمام زندگیمان مختل خواهد شد.

تلویزیون‌ها، یخچال‌ها و سایر لوازمی که برای رفاه بیشتر در منازلمان استفاده می‌شوند، همگی نیازمند وجود برق هستند. حتی نسل جدید راه ارتباطی ما یعنی استفاده از اینترنت از طریق وای فای ملزم وجود برق است. نه تنها راه ارتباط بلکه استفاده از مرورگرهایی که ما را به جهان مرتبط می‌سازد، نیازمند به برق است. تا برق نباشد گوشی، تبلت، لپ تاپی و… هم برای ارتباط نیست.

کلیه تجهیزات پزشکی که ناجی جان انسانها هستند، نیازمند برق هستند، تا جایی که بدون برق در لحظه‌ای اندک جان انسانها از دست می‌رود. حتی در دنیای پر هیاهوی امروز، روشنی کوچه و خیابان در شب نوعی امنیت به شمار می‌آیند.

چراغهای راهنمایی و رانندگی با نبود برق مختل می‌شوند، تصورش هم وحشتناک است که چه فجایعی در نبود برق به وجود می‌آورند. دستگاه‌هایی که در کارخانجات با یک کلید شروع به تولیدی انبوه می‌کنند.

دوربین‌های مدار بسته که در ساختمانها و مکانهای مختلف هستند و می‌توانند مشکل گشای خیلی از آسیبها باشند به برق نیاز دارند. شاید هدف ادیسون فقط لامپی روشنایی بخش بود، اما نمی‌دانست این اختراعش انقلابی عظیم در زندگی بشر ایجاد می‌کند.

امروزه حتی بسیاری از صحنه‌های زیبا و تفریحی توسط برق ایجاد می‌شوند. بازی با نورهای رنگارنگ و خلق تصاویری خیره کننده.

خلاصه اینکه برق شده بخشی از زندگیمان و حذفش غیر ممکن. دنیای بدون برق یعنی دنیایی بدون دیجیتال و برگشت به قرنها پیش. دنیایی که بدون برق، امکانات و تجملاتش را از دست می‌دهد و تبدیل به جهانی ساده و حتی حوصله سر بر و حتی وحشتناک می‌شود.

موضوعات پیشنهادی برای انشاهای دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: مهتا قیدی 

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *