خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد اگر من وکیل بودم

انشا در مورد اگر من وکیل بودم

انشا دانش آموزی با موضوع اگر من وکیل بودم

انشا در مورد اگر من وکیل بودم

انشا با موضوع اگر من وکیل بودم به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا اگر من وکیل بودم

از کودکی هرگاه می‌دیدم فردی فرد دیگری را آزار میدهد یا حقش را ضایع میکند جسورانه به دفاع از او می‌پرداختم. این بود که به فکرم رسید در آینده وکیل شوم.

من اگر وکیل شوم سعی میکنم مطالعه زیادی داشته باشم. یک وکیل باید علاوه بر قواعد حقوقی و مالی، با امور اجتماعی و روانشناسی هم آشنا باشد زیرا وکیل پیش از هرکاری باید در ابتدا بتواند مشاوره‌ی خوبی به موکل خود بدهد و تمام جوانب یک امر را بسنجد تا در هنگام دفاع منابع گوناگونی را برای ارائه در اختیار داشته باشد و به قول ضرب المثل رایج، مشتش پر باشد.

من اگر وکیل بودم سعی میکردم در رسیدگی به پرونده‌های موکلانم دقیق باشم و با جمع‌آوری مستندات مربوط به پرونده‌ها در جلسه‌های دادگاه‌ها حاضر شده و با تهیه پیش‌نویس‌ها و نامه‌های دقیق و ارائه عدله مناسب حق موکلان خود را به خوبی و درستی احقاق کنم. همچنین در این راه حتما از مطالعه پرونده‌های مشابه با پرونده‌ای که در دست دارم، غافل نمیشوم. زیرا میتواند راهنمای بسیار خوبی برایم باشد.

وکالت نیز مانند مشاغل دیگر انواع مختلف دارد. مثلا یک وکیل میتواند به استخدام یک فرد خاص یا یک شرکت در بیاید و به صورت دائم رسیدگی به امور حقوقی آنها به عهده‌ی اوست. یا اینکه به صورت مستقل و مقطعی وکالت افراد گوناگون را در پرونده‌های مختلف عهده‌دار شود و حق الوکاله دریافت کند. اما در هر صورت وکیل باید همیشه یاد خدا و راه حق را در نظر داشته باشد. مثلا من اگر وکیل شوم، درست است که وکیل باید همواره حق موکل خود را بگیرد اما اگر زمانی متوجه شوم که فردی که از او دفاع میکنم ناحق است، نباید هیچ ترس و ابایی از اقرار به اینکه اشتباه کرده‌ام داشته باشم.

من سعی میکنم انصاف را خوب رعایت کنم و اگر توان مالی‌ام اجازه می‌داد از هرکسی به اندازه‌ی وسع مالی‌اش حق الوکاله دریافت کنم. و سعی میکنم وکالت انسانهای بی‌بضاعت اما شریف را به صورت رایگان به عهده بگیرم. و بتوانم اینگونه به کشورم خدمت کرده و حق را به حق‌دار برسانم.

پیشنهادی: انشای خواندنی در مورد اگر من …

انشا اختصاصی _ نویسنده: صفیه عبدالرحیمی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *