خانه » مهارت نوشتاری » انشا درباره عید دیدنی

انشا درباره عید دیدنی

انشا دانش آموزی در مورد عید دیدنی

انشا درباره عید دیدنی

انشا با موضوع عید دیدنی به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا عید دیدنی

سال که تحویل می‌شود، همه بسیار خوشحال هستند. آن‌ها می‌توانند به نزد بزرگ‌ترهای فامیل بروند و دیداری تازه کنند. عید دیدنی برای هرکس در هر سنی معنا و مفهومی متفاوت دارد. پدر و مادرها به نزد پدر و مادر خود می‌روند و عید را به آن‌ها تبریک می‌گویند‌. در ابتدا همه اعضای خانواده در خانه پدربزرگ و مادربزرگ دور هم جمع می‌شوند. عید دیدنی مانند یک شیرینی خوشمزه است و بوی خوش سبزی پلو با ماهی می‌دهد.

کودکان با یکدیگر سرگرم بازی می‌شوند و بزرگ‌ترها از برنامه‌هایی که برای تعطیلات دارند، سخن می‌گویند. هرکس مشغول است و همه شادند و می‌خندند. جمع شدن اعضای خانواده کنار یکدیگر، صمیمیت و مهربانی را بین آن‌ها تقویت می‌کنند. آن‌ها برای چندمین بار متوجه می‌شوند که تنها نیستند و افرادی هستند که آن‌ها را دوست دارد و برایشان عزیزند. این تجدید صمیمیت باعث می‌شود که پیوندهای خانواده مستحکم‌‌تر شود. آن‌ها مانند یک درخت تنومندی می‌شوند که هیچ ضربه تبر آن را از پای در نمی‌آورد. کودکان نیز از بزرگ‌ترهایشان می‌آموزند. آن‌ها پی می‌برند که اولین دوست هرکس خانواده‌اش است‌.

مفهوم خانواده در ذهن آن‌ها قوی می‌شود و می‌فهمند که می‌توانند در کنار آن‌ها از هر مشکل و سختی عبور کنند. خانه پدربزرگ یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های شهر بود. درهای چوبی بودند و بالای هر در، شیشه‌هایی به رنگ آبی، سبز، قرمز و زرد وجود داشت. فرقی نمی‌کرد که سال تحویل در نیمه شب است یا در ظهر، هر زمان که بود بعد از آن باید به خانه پدربزرگ می‌رفتیم‌. او بزرگ فامیل بود و همه در اولین روز به خانه‌اش می‌آمدند. سرتاسر اتاق‌ها مهمان پر می‌شد. هر کس مسئول پذیرایی می‌شد و سینی‌ای از خوراکی را به مهمانان تعارف می‌کرد. ما باهم متحد بودیم و می‌دانستیم که تا ابد کنار یکدیگر خواهیم ماند. آن روزها بچه بودیم و گمان می‌کردیم که روزهای شیرین تا ابد باقی خواهد ماند. آن چه از آن روزها برایمان مانده است، خاطرات خوش و خانواده‌ای مهربان است.

انشا تعطیلات عید نوروز

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *