خانه » مهارت نوشتاری » انشا درباره بلند پروازی

انشا درباره بلند پروازی

انشا دانش آموزی در مورد بلند پروازی

انشا درباره بلند پروازی

انشای دانش آموزی با موضوع بلند پروازی به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا بلند پروازی

در کلاس نقاشی بودم. استاد نقاش به ما گفت که یک نقاشی با مفهوم بلند پروازی بکشیم. تا پیش از آن گمان می‌کردم که بلند پروازی یک ویژگی منفی است. مادر همیشه به برادر بزرگ‌ترم می‌گفت که زیاد بلند پرواز نباشد و در زندگی حقیقی‌اش بماند. حال استاد گفته بود که نقاشی با این مفهوم بکشیم. در افکار خود غرق شده بودم و نمی‌دانستم که باید چه طرحی را انتخاب کنم. چشمانم را بستم. پروانه‌ای زیبا روبه‌رویم جلوه‌گر شد. پروانه‌ها بسیار سخت‌کوش هستند و برای من بسیار ارزش دارند.

ایستادم و او را دنبال کردم. از در خارج شدم و خود را درون یک دشت سبز یافتم. این جا چه می‌کردم. اکنون باید در کلاس می‌بودم. آیا از در مخفی عبور کرده بودم که در فیلم‌های تخیلی نشان می‌دادند؟ سوال‌های ذهنم بیشتر شده بودند، بی‌آن‌که پاسخی برای یکی از آن‌ها پیدا کنم. پروانه دوباره نزدیک من آمد. به یاد کلمه بلند پروازی افتادم. آیا پروانه‌ها هم می‌توانند بلند پرواز باشند؟ جوابی جز بله به ذهنم نمی‌رسید! آن‌ها می‌‌خواهند چیزی بیشتر از یک کرم باشند؛ بنابراین برای به دست آوردن قدرت، سختی فراوانی می‌کشند. آن‌ها روزهای پیاپی در یک پیله می‌مانند تا رشد کنند و به آن‌چه می‌خواهند برسند.

با خود به نتیجه رسیدم که بلند پروازی همیشه نیز بد نیست؛ فقط باید به سمت چیزهایی رفت که برای انسان خطری ندارند. حال سوال این‌جاست که از کجا بفهمیم مسیر، خطر ندارد؟ بزرگ‌ترها نیز زمانی کودک و نوجوان بودند و تجربه آن‌ها بیشتر از ماست. از این رو راهنماهای بسیار خوبی برای ما محسوب می‌شوند. چشمانم را باز کردم و تصویر یک پروانه در دشت سبز را کشیدم. زمانی که نوبت من برای ارائه طرحم رسید، ایستادم و این مفهوم را با پروانه تعریف کردم. من فهمیده بودم که به دنبال قدرت بودن همیشه نیز بد نیست. باید حواسمان باشد که به خود و دیگران آسیب نرسانیم. در صورتی که بلند پروازی ما در جهت خوب و مثبت باشد، در انتها مانند یک پروانه زیبا می‌درخشیم.

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی 

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *