خانه » مهارت نوشتاری » انشا اگر من قانونگذار بودم

انشا اگر من قانونگذار بودم

انشا دانش آموزی درباره اگر من قانونگذار بودم 👨‍⚖️

انشا اگر من قانونگذار بودم

انشا با موضوع اگر من قانونگذار بودم به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا در مورد اگر من قانونگذار بودم 👨‍⚖️

قانونگذار بودن، شغلی هیجان انگیز است. یک قانونگذار خوب، باید بهترین و مناسب‌ترین قانون‌ها را وضع کند. قانون‌هایی که مناسب رفاه مردم باشد و همچنین به محیط زیست آسیب نزند.

اگر من قانونگذار بودم، قانونی مبتنی بر ریختن زباله وضع می کردم. مثلا هر کسی که زباله ای در طبیعت، یا حتی در زمین بریزد، جریمه شود و نتواند از خدمات عمومی مثل: اتوبوس و… استفاده کند. همچنین قانونی وضع می کردم که نشان دهد، همگان باید نهایت احترام را به عقاید و باورهای یکدیگر بگذارند و به یکدیگر ظلم و بدی نَوَرزَند. قانون دیگری مبنا بر رساندن بنزین به تمام خانواده‌ها وضع می کردم، تا شده کمی هم به مخارج سخت زندگی آنها کمک کرده باشم.

اگر من قانونگذار بودم، قانونی برای دانشجویان و دانش آموزان وضع میکردم. قانونی که نشان دهد، باید در مدارس و دانشگاه‌ها، فعالیت‌های هنری و ورزشی بیشتری برگزار شود و به علاقه‌های آینده سازان کشور، توجه بیشتری شود. برای مثال: کلاس‌های هنری باشکوهی برگزار شود. این کلاس‌ها می‌تواند: خوشنویسی، خیاطی، نمایش و تئاتر، نقاشی، نجاری، موسیقی و… باشد و دانش‌آموزان بتوانند با توجه به علایقشان در این کلاس‌ها شرکت کنند. قانون دیگری برای دانش آموزان وضع می‌کردم. قانونی که بگوید هر مدرسه باید دانش‌آموزان خود را، سالی یک بار یا دو بار به اردویی علمی و تفریحی خارج از شهر ببرد، تا دانش‌آموزان، هم چیزهای جدید بیاموزند و هم به تفریح و شادی بپردازند.

اگر من قانونگذار بودم، سعی می‌کردم، قانونی وضع کنم که هر ماه مقداری پول، بیشتر از مقدار یارانه به خانواده‌های بی‌بضاعت داده شود. سعی خود را میکردم که هیچ کودکی را مجبور به کار کردن در چهارراه‌ها نکنند. یا به کسانی که در مکان‌های مختلف گل و گیاه می‌کارند، مقداری پول داده شود، تا هم شهر زیبا‌تری داشته باشیم و هم مردم مشتاق به کاشت گل و گیاه در اماکن مختلف شوند.

قانونگذار باید بتواند بهترین و درست‌ترین قانون‌ها را انتخاب و آنها را وضع کند. قوانینی که مهم‌ترین تمرکزش بر روی رفاه و آرامش و شادی مردم باشد. شما نیز فکر کنید که اگر قانونگذار بودید، چه قانون‌های مناسبی را وضع می‌کردید؟

پیشنهادی: انشای خواندنی در مورد اگر من …

انشا اختصاصی _ نویسنده: فاطمه شهری

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *