خانه » دانش و فناوری » همه چیز در مورد تکنولوژی چت جی پی تی | ChatGpt

همه چیز در مورد تکنولوژی چت جی پی تی | ChatGpt

در مورد چت جی پی تی | ChatGpt بیشتر بدانید!

همه چیز در مورد تکنولوژی چت جی پی تی | ChatGpt

امروزه به طور گسترده در اخبار تکنولوژی درباره چت جی پی تی(ChatGpt) می‌خوانیم یا از زبان کاربران می‌شنویم. این چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط مجموعه OpenAI ارائه شده، جدیدترین مدل زبانی هوش مصنوعی محسوب می‌شود که برای درک و تولید زبانی شبیه انسان طراحی شده است و با ویژگی منحصر به فرد خود برای پاسخ به سؤالات عمومی، توجه تمام جهان را به خود جلب کرده است.

چت جی پی تی چیست؟

نام چت جی پی تی مخفف کلمه Generative Pre-Trained Transformer است و متعلق به شرکت تحقیقاتی و استقرار هوش مصنوعی OpenAI است که دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو قرار دارد و توسط برخی از افراد برجسته از جمله ایلان ماسک، سم آلتمن، پیتر تیل، دانشمند ارشد OpenAI ایلیا ساتسکور، جسیکا لیوینگستون و بنیانگذار لینکدین رید هافمن تاسیس شده است.

چت جی پی تی یک تبدیل کننده است که یک سری داده‌ها توسط شرکت OpenAI در شبکه آن قرار داده شده و براساس تعلیماتی که دیده است درخواست‌ها و سوالات کاربران را به صورت متن پاسخ می‌دهد.

روند پاسخ به سوالات در چت جی پی تی

در شبکه داده‌های ChatGPT طیف وسیعی از اطلاعات ذخیره شده و تعلیم دیده است که مانند یک انسان، به سوالات و درخواست‌های کاربران پاسخ دهد. این فرایند به صورت زیر انجام می‌گردد:

شما باید سوال خود را در باکس در نظر گرفته شده در پایین صفحه تایپ کنید.

پس از پذیرفته شدن نوشته شما در برنامه، مرحله تجزیه و تحلیل جمله، کلمات و ساختار آن آغاز می‌شود.

سوال شما کدگذاری شده و در تمام خروجی‌ها بررسی می‌گردد.

در نهایت بهترین پاسخ توسط چت GPT در قالب متن ارسال می‌شود.

البته باید در نظر داشته باشید که کیفیت خروجی و ورودی با یکدیگر رابطه مستقیم دارند. هرچه سوال شما واضح‌تر باشد جواب بهتری دریافت خواهید نمود.

چه نوع سؤالاتی می توانید در ChatGPT بپرسید؟

امکان استفاده از ChatGPT در زندگی روزمره، توجه افراد در هر گروه سنی را به خود جلب کرده است. Chat GPT پاسخ هایی شبیه به انسان را از طریق متن ایجاد می کند. دارای قابلیت پاسخگویی به سوالات با لحن شفاف و محاوره ای است. می تواند کدها را تولید کند، داستان شعر و غیره بنویسد و پاسخ هایی مانند یک انسان ارائه دهد. در اینجا نگاهی به برخی از کاربردهای ChatGPT می‌اندازیم:

– انجام کد نویسی و برنامه نویسی

– گرافیک

– ترجمه متون

– اشکال زدایی

– پاسخ به سوالات درسی

– پیشنهاد اسم برای شرکت و نام فرزند شما

– پاسخ به سوالات پزشکی

– پیشنهاد آهنگ ها، ایده های مهمانی و غیره

– نوشتن شعر،  داستان کوتاه و نثر جذاب

– مقاله برای پروژه مدرسه یا دانشگاه خود بنویسید

– دستور غذای مورد علاقه تان را در اختیارتان قرار می‌دهد

– متن هر آهنگی را به شما می دهد

معایب ChatGPT

یکی از معایب اصلی استفاده از ChatGPT، امکان ارائه پاسخ‌های نادرست توسط ربات چت است. از آنجایی که GPT ها از طریق آزمون و خطا آموزش داده می شوند، آنها فقط به اندازه داده ها و الگوریتم هایی که بر اساس آنها ساخته شده اند دقیق هستند. در نتیجه، برخی از مکالمات ربات های چت می تواند منجر به ناامیدی و سردرگمی افرادی شود که سعی در دریافت کمک دارند.

ChatGPTها نمی توانند سوالات یا درخواست های پیچیده را مدیریت کنند. بسیاری از GPT ها فقط برای داشتن مکالمات اساسی، مانند پاسخ دادن به سوالات متداول یا ارائه اطلاعات اولیه محصول، آموزش دیده اند.

ChatGPT اغلب به زمان بیشتری برای ارائه پاسخ‌های به موقع نیاز دارد، و GPT ها باید برای پردازش و تولید پاسخ زمان بگذارند

ChatGPT نمی تواند با کاربران همدلی کند یا احساسات آنها را درک کند، بنابراین ارائه پشتیبانی در موقعیت های خاص چالش برانگیز است.

ChatGPT محدوده موضوعاتی را که می توانند در مورد آنها بحث کنند محدود کرده است. از آنجایی که GPT ها بر روی مجموعه داده های خاصی آموزش می بینند، آنها فقط می توانند مشاوره و دانش را در مورد مسائل مربوط به حوزه خود ارائه دهند. به این ترتیب، افراد فقط می توانند در مورد موضوعاتی در محدوده درک معمول خود انتظار کمک داشته باشند.

 ChatGPT یا جستجوی گوگل

جستجوی گوگل با ارائه لیستی از وب سایت های مرتبط با سوالات شما، کمک می کند تا پاسخ های پیشنهادی را دریافت کنید. اما ChatGPT به شما پاسخ های دقیقی درباره سوال‌تان ارائه می‌دهد. مانند استفاده از یک کتاب راهنما و گفت و گو با یک انسان است.

از زمان راه‌اندازی ChatGPT، مقایسه‌های زیادی بین ChatGPT و جستجوی Google انجام شده است. با این حال، هنگام استفاده از ChatGPT برای دریافت پاسخ، همیشه باید یک تحلیل عمیق انجام داد. دریافت پاسخ از طریق ChatGPT به معنای دریافت متن خام بدون منبع معتبر اطلاعات یا نقل قول یا پیوند به آن است و توصیه می شود هنگام استفاده از آن پاسخ ها را بررسی کنید.

هر پاسخی که در جستجوی گوگل دریافت می‌کنید بر اساس مدل‌ها و الگوریتم‌های گوگل کار می‌کند و از هوش مصنوعی گسترده‌ای برای ارائه معتبرترین اطلاعات برای شما استفاده می‌کند. می توان گفت که سازندگان ChatGPT قطعا در آینده ای نزدیک آن را با ویژگی های بیشتر برای رقابت با جستجوی گوگل تغییر خواهند داد.

 در ایران ChatGPT نحوه استفاده از

می‌توانید از ChatGPT در مرورگر تلفن همراه یا رایانه و لپ تاپ خود به صورت رایگان استفاده کنید. برای داشتن اکانت چت جی بی تی یه یک شماره خارجی معتبر یا شماره‌ مجازی و ایمیل نیاز دارید، زیرا شماره‌های ایرانی در لیست تحریم شرکت OpenAI قرار گرفته‌اند و امکان ثبت نام وجود ندارد.

برای دانستن نحوه استفاده از chatGPT، مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

برای شروع با آی پی کشوری که تحریم نباشد به https://chat.openai.com/auth/login مراجعه کنید. در ابتدای ورود از شما درخواست احراز هویت می‌کند که اگر ربات نیستید علامت بزنید. سپس وارد صفحه ای می‌شوید که دو گزینه Log in و Sign Up وجود دارد. اگر از قبل اکانتی ندارید Sign Up را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی باید ایمیل خود و یک رمز عبور ۸ کاراکتری را وارد کنید تا یک لینک فعالسازی به ایمیل شما ارسال شود. سپس به ایمیل خود رفته و برای احراز ایمیل بر روی لینک ارسال شده توسط OpenAI کلیک کنید.

سپس با وارد کردن نام کامل خود در این وب سایت ثبت نام کنید و ادامه را بزنید.

حساب خود را از طریق کد ارسال شده به تلفن همراه تأیید کنید (شماره های ایران به دلیل تحریم قابل استفاده نیستند بهتر است برای گرفتن نتیجه از شماره های مجازی خارجی خریداری شده استفاده نمایید.) پس از اتمام این مراحل می‌توانید از امکانات چت جی پی تی استفاده نمایید که از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *