خانه » دانش و فناوری » همه چیز در مورد برند سونی اریکسون

همه چیز در مورد برند سونی اریکسون

معرفی برند سونی اریکسون ، تاریخچه و محصولات آن

همه چیز در مورد برند سونی اریکسون

سونی اریکسون (Sony Ericsson) توسط دو شرکت سونی ژاپن و شرکت ارتباطاتی سوئدی اریکسون برای تولید موبایل در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد. دلیل این ادغام، تخصص سونی در دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی و تکنولوژیکی اریکسون در بخش ارتباطات بود.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر میناتو، توکیو در کشور ژاپن قرار دارد. همچنین این شرکت در کشورهای سوئد، چین، کانادا، هلند، ایالات متحده، هند و بریتانیا تیم‌های توسعه و تحقیقی دارد.

تاریخچه برند سونی اریکسون

در مارس سال ۲۰۰۲ محصولات و خدمات سونی و اریکسون تجارت خود را با هم ادغام کردند. سونی اریکسون در سال ۲۰۰۵ سری W گوشی‌های موسیقی مارک Walkman را معرفی کرد. همچنین در سال ۲۰۰۶ گوشی‌هایی با مارک CyberShot سونی معرفی نمود.

همچنین در آن سال‌ها توانست گوشی‌های رنگی ارزان قیمت را به بازار عرضه نماید. سونی اریکسون میخواست گوشی‌ها را در هند با قرارداد ساخت خود با Flextronics و Foxconn بسازد. نماینده این شرکت گفت که در سال ۲۰۰۹ آن‌ها امیدوار هستند که بازار موبایل هندی تا ۱۰ میلیون افزایش پیدا کند.

محصولات سونی اریکسون

سونی اریکسون در سال ۲۰۰۵ سری W گوشی‌های موسیقی مارک Walkman را معرفی کرد. گوشی‌های موسیقی سری-W سونی اریکسون را می‌توان به عنوان اولین گوشی‌های موبایل که مرکزیت آن‌ها موسیقی هستند، معرفی کرد، این باعث ایجاد بازار جدید موسیقی قابل حمل در زمان خود شد.

سونی اریکسون در سال ۲۰۰۶ گوشی‌هایی با مارک سایبرشات را، یعنی تلفن‌هایی که دارای قابلیت‌های پیشرفته در عکاسی بودند معرفی کرد. سونی در سال ۲۰۰۸ اولین سری تلفن‌های هوشمند را با نام تجاری اکسپریا (به انگلیسی: XPERIA) روانه بازار کرد. از دیگر محصولات آن می‌توان به تولید باتری گوشی سونی اریکسون اشاره نمود.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *