خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد روستا و توصیف زندگی در آن + شعر

انشا در مورد روستا و توصیف زندگی در آن + شعر

انشا درباره زندگی در روستا – مهارت نوشتاری

انشا درباره روستا

انشا با موضوع روستا و توصیف زندگی در آن به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا درباره روستا و توصیف زندگی در آن

روستا جایی آرامش بخش و دور از تمام دغدغه ها و ازدحام و آلودگی های شهر است. جاییست که در آن صبح ها با آواز بلند خروس هایش، سحرخیز می شوی و در هوای پاک صبحگاهش، کنار درختان سرسبز و پر میوه اش، صبحانه ات را در اوج آرامش می خوری.

در روستاست که شادی‌ها و غم‌ها تقسیم می‌شوند. آدم‌های روستا به هم نزدیک‌ترند و آنجاست که همسایه از حال همسایه خبر دارد. آدم‌هایی که همیشه در جستجوی زندگی آرام و به دور از ازدحام شهرها هستند، تصویری شاعرانه از روستا در ذهن خود دارند و برای همین است که خیلی وقت‌ها می‌گویند خوشا به حالت ای روستایی!

در زندگی روستایی آرامش نقش اصلی را بازی می کند. یکی از مهمترین ویژگی ها و برتری های زندگی روستایی نسبت به زندگی شهری هم، همین آرامش است که تنها در روستاها میتوان به آن رسید. زندگی در روستا آدمی را از هر جنجال و قیل و قال و دود و دم رهایی می بخشد. پس از خیزش خورشید به پشت کوه ها و آمدن شب تیره در روستا، شنیدن آوای سگان در آغاز شب و آوای خروسان در سپیده دم، آنچنان آرامشی به روستا نشینان می دهد که همواره آنان را همراه است.

بازی در روستا بسیار لذت بخش است. آب بازی در رود خانه ای کوچک که محل بازی ماهی های قرمز کوچکیست که با دیدن تکه ای نان تظاهرات عجیبی به راه می اندازند! بچه های روستایی دلشان هم مانند هوای روستایشان پاک و زلال است.

شب های روستا را که ببینی دلت نمی خواهد چشمانت را ببندی و بخوابی! چه آرامش بخش است دراز کشیدن روی سقف گلی خانه و خیره شدن به ستاره های آسمان و راز و نیاز باخدا. چنان که ندانی چگونه شب را به صبح رسانده ای! و شروع کنی صبحی دوباره را پر از عشق و امید به زندگی.

آری روستا زیباست اگر همیشه دل های مردمانش بدون هیچ فاصله ای کنار هم زندگی کنند.

شعر زیبا درباره روستا

خوشا به حالت ای روستایی

چه شاد و خرم، چه باصفایی

در شهر ما نیست جز دود و ماشین

دلم گرفته از آن و از این

در شهر ما نیست جز داد و فریاد

خوشا به حالت که هستی آزاد

ای کاش من هم پرنده بودم

با شادمانی پر می­ گشودم

می رفتم از شهر به روستایی

آنجا که دارد آب وهوایی

پیشنهادی: توصیف حس و حال برخاستن از خواب در صبح روستا

شعر و متن ادبی درباره روستا _ دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

یک دیدگاه

  1. خیلی زیبا بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *