خانه » مهارت نوشتاری » از دروغ گفتن دور باش چون … (یک بند)

از دروغ گفتن دور باش چون … (یک بند)

یک بند عبارت از دروغ گفتن دور باش چون … نگارش پایه ششم صفحه ۱۰۱

از دروغ گفتن دور باش چون ...

در این پست، ادامه ی عبارت مورد نظر برای شما عزیزان قرار داده شده است. با دانشچی همراه باشید.

عبارت زیر را در یک بند کامل کنید

از دروغ گفتن دور باش چون دروغگو حتما یک روز رسوا می شود و اینچنین آبرو و اعتبارت را از دست خواهی داد. لازم نیست همیشه راستش را بگویی؛ اما دروغ هم نگو. وقتی می خواهی دروغ بگویی فقط چند ثانیه قبلش به پاسخ این سوال فکر کن: اگر یک روز حقیقت ماجرا معلوم شد چه می شود؟

آدم دروغگو پیش کسی اعتبار ندارد. نه تنها خانواده بلکه دوستان هم رغبتی ندارند با شخص دروغگو نشست و برخاست کنند. فکرش را کنید اگر صمیمی ترین دوستتان به شما دروغی بگوید چه حسی به او پیدا می کنید؟ آیا دیگر برایش ارزش و اعتبار قائل می شوید؟ آیا به او اعتماد می کنید و رازهایتان را برایش می گویید؟ قطعا نه!

به هر میزان که از دروغ گفتن دور شوی، آبرو و اعتبار پیدا می کنی و پیش دیگران عزیز می شوی. آنها به تو اعتماد می کنند. عزت نفس انسان ارزشمندتر از آن است که بخواهد با دروغ گفتن لکه دارش کند. اگر می خواهی در دلها راه پیدا کنی، صداقت را سر لوحه تمام کارهایت قرار بده. حیف است که شخصیتت را با حرف هایی که حقیقتی ندارد خراب کنی.

آیا نمی دانی که پدر امام زمانمان، حضرت امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند: همه پليدى‏ ها را در خانه‏ اى نهادند و كليد آن، دروغ است. یعنی تو اگر دروغ بگویی، درِ این خانه پر از گناه و پلیدی را باز کرده ای و کم کم گناهان دیگر را هم تجربه میکنی. پس عزیزِ جان! بگذار وجودت را نور صداقت فرا بگیرد بجای تاریکی دروغ. باشد که همگان رستگار شویم!

 

اختصاصی -دانشچی

پیشنهادی: انشا درباره صداقت و راستگویی

 

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *