خانه » دانش و فناوری » همه چیز در مورد برند اچ تی سی

همه چیز در مورد برند اچ تی سی

 برند اچ تی سی ، اولین شرکت تولید کننده گوشی هوشمند اندروید

همه چیز در مورد برند اچ تی سی

نام شرکت اچ‌تی‌سی از مخفف عبارت «High Tech Computer Corporation» برگرفته شده است. این شرکت در سال ۱۹۹۷ توسط چر وانگ، پیتر چو و اچ‌تی چو در تایوان تاسیس شد و دفتر اصلی آن نیز در همین کشور قرار دارد.

فعالیت خود را به‌عنوان یک سازنده کامپیوترهای همراه آغاز نمود و در سال ۱۹۹۸ توانست اولین کامپیوتر قابل حمل لمسی را طراحی نماید. کمی بعد اچ تی سی با اختراع اولین گوشی موبایل هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید با نام G1 یا HTC Dream تغییر بزرگی در دنیای تکنولوژی ایجاد نمود. با وجود افت فروشی که  HTC در سال‌های اخیر داشت هنوز بعنوان یک شرکت موفق در زمینه طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند در سطح جهان شناخته می‌شود.

تاریخچه برند اچ تی سی

چر وانگ و پیتر چو اچ‌تی‌سی را در سال ۱۹۹۷ میلادی پایه‌گذاری کردند. در آغاز اچ‌تی‌سی به‌عنوان یک سازنده کامپیوترهای همراه (نوت‌بوک‌ها) به فعالیت پرداخت، در سال ۱۹۹۸ اچ‌تی‌سی یکی از نخستین دستگاه‌های بی‌سیم لمسی دستی قابل‌حمل را طراحی کرد.

شرکت اچ‌تی‌سی به‌عنوان نخستین شرکت عرضه‌کننده دستگاهی با سیستم‌عامل موبایل شرکت مایکروسافت در ۲۰۰۲ شناخته می‌شود. این شرکت هم‌چنین نخستین دستگاه با سیستم‌عامل مایکروسافت و پشتیبانی از نسل سوم مخابرات را در سال ۲۰۰۵ تولید کرد. اچ‌تی‌سی نخستین تلفن هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید خود را در سال ۲۰۰۸ عرضه کرد و تاکنون به ساخت مدل‌های گوناگونی از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها بر پایه سیستم‌عامل‌های ویندوز موبایل، ویندوز فون و اندروید اقدام کرده‌است.

در سال ۲۰۱۰ اچ‌تی‌سی همانند سامسونگ درگیر دعوای حقوقی بر سر حق اختراع برخی فناوری‌ها با شرکت آمریکایی اپل شد. در نوامبر ۲۰۱۲ پس از چندین مورد دعوای حقوقی اپل و اچ‌تی‌سی سرانجام دوطرف توافق ده‌ساله‌ای امضا کردند و به این منازعات حقوقی پایان دادند.

در ژانویه ۲۰۱۸ شرکت گوگل بخش تولید موبایل شرکت اچ تی سی را به قیمت ۱/۱ میلیارد دلار خرید. طبق این معامله بیش از ۲ هزار مهندس HTC به گوگل منتقل شدند البته این افراد همچنان در تایوان به فعالیت خودادامه می‌دهند. پیتر چو (Peter Chou)، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق اچ‌تی‌سی می‌باشد.

محصولات شرکت اچ تی سی

اچ‌تی‌سی در ابتدا تنها طراح و تولیدکنندهٔ اصلی محصولات محسوب می‌شد و محصولات خود را تحت‌نام اپراتورهایی مثل تی-موبایل عرضه می‌کرد. این کمپانی تمام تمرکز خود را در عرضه محصولات قراردادی با اپراتورهای تلفن‌همراه قرار داده بود.

امروزه اچ‌تی‌سی محصولات خود را تحت برند خود یعنی اچ‌تی‌سی عرضه می‌کند. اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۱ به‌عنوان ۹۸ اُمین برند برتر در بهترین برندهای اینتربرند شناخته شد.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *