خانه » دانش و فناوری » همه چیز در مورد برند ال جی

همه چیز در مورد برند ال جی

 معرفی برند ال جی تولید کننده لوازم خانگی و الکترونیکی

همه چیز در مورد برند ال جی

شرکت ال جی (Lucky Goldstar) در سال ۱۹۵۸ توسط فردی به نام کوو این هوی (Koo In-Hwoi) تاسیس گردید و دفتر مرکزی آن در شهر سئول کره جنوبی قرار دارد که فعالیت خود را با تولید لوازم الکترونیکی آغاز نمود.

این شرکت چند ملیتی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. بخش ال جی الکترونیکس (LG Electronics) یکی از بزرگترین بخش‌ای این شرکت بوده که لوازم خانگی و دیجیتالی را تولید می نماید.

تاریخچه برند ال جی

شرکت ال جی رسما فعالیت خود را از سال ۱۹۵۸ با نام گلداستار آغاز نمود. ال جی در سال ۱۹۶۲ اولین تلفن کره ای را تولید نمود و در سال ۱۹۶۵ اولین یخچال کره ای، همچنین در سال ۱۹۶۶ اولین تلویزیون سیاه سفید کره ای و در سال ۱۹۶۸ اولین تهویه هوای کره ای را تولید و به بازار عرضه نمود. با پیشرفت های چشمگیر ال جی در سال های ۱۹۶۸ و ۱۹۷۸ اولین شعبه های خارجی خود را در کشورهای نیویورک و ایالات متحده امریکا تاسیس نمود. این شرکت در سال ۱۹۹۲ با گلدستار و گلدات ارتباطات ادغام گردید و از گلدستار به ال جی الکترونیک در سال ۱۹۹۵ تغییر نام یافت. در پی پیشرفت های روز افزون در سال ۱۹۹۱ با بالاترین صادرات لوازم خانگی مقام نخست را در جهان بدست آورد و در ۱۹۹۵ دومین شرکت خود را تاسیس نمود.

ال جی با شعار Life’s Good همواره کیفیت و خوش ساختی را هدف خود قرار داده است و در سال ۲۰۱۳ نخستین تلویزیون تجاری با نمایشگر از نوع OLED که نمایشگرهایی بسیار نازک تر و واضح تر از نمایشگرهای LCD هستند را روانه بازار نمود. گفتنی است در سال ۲۰۰۰ اولین یخچال اینترنتی در کره و شرکت ال جی تولید شد و تلفن GSM که از دیگر محصولات این شرکت بود توانست به کشورهای دیگر از جمله روسیه، اندونزی و ایتالیا راه یابد.

نام برند ال جی مخفف چیست

در سال ۱۹۵۸ پس از پایان یافتن جنگ کره، این کشور نیاز به تولید دستگاه‌های الکترونیکی داشت به همین دلیل شرکت گلداستار در سال ۱۹۴۷ تاسیس گردید. این شرکت یک شرکت خواهرخوانده با نام Lak-Hui (انگلیسی: Lucky) داشت که با یکدیگر ادغام شدند و شرکت Lucky-GoldStar را بوجود آوردند که در سال ۱۹۹۵ و برای حضور قدرتمند در بازار جهانی، نام این شرکت به LG تغییر کرد. البته برخی از افراد نام این شرکت را مخفف شعار آن یعنی Life’s Good می‌دانند.

محصولات برند ال جی

در سال ۱۹۵۹ شرکت ال جی اولین محصول خود را که یک محصول رادیویی بود معرفی کرد و در سال ۱۹۶۰ حوزه های فعالیت خود را وسیع تر نمود و تولید محصولات شیمیایی و الکترونیکی را در زمره فعالیت های خود قرار داد. گفتنی است شرکت ال جی اولین تلفن تولیدی کره را در سال ۱۹۶۲ در خاک کره تولید نمود.

تولید نمایشگر های LCD ، LED ، OLED و تلویزیون های اسمارت، تلفن های همراه، لوازم ارتباطی و کامپیوترهای شخصی، فلش مموری، باتری گوشی ال جی، مانیتور، سینما خانگی از دیگر محصولات این شرکت هستند. همچنین ال جی در بخش لوازم خانگی محصولاتی چون یخچال، اجاق گاز، فر توکار، مایکروویو، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، کمپرسور و موتورهای الکتریکی را تولید و عرضه می نماید که این بخش در سال ۲۰۰۷ یکی از قسمت‌های پرتولید بوده است.

این شرکت در بخش تهویه ی هوا و راهکارهای انرژی تولید کولرهای گازی، دستگاه های تهویه هوا و خودرو الکترونیکی را در دستور کار خود دارد. میتوان گفت محصولات تولید شده در این بخش شامل مهندسی خودرو، لوازم آسایش و ایمنی و تجهیزات اطلاعات و سرگرمی است.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *