خانه » ضرب المثل ایرانی » معنی ضرب المثل ” هر کی در پی کلاغ رود، در خرابه منزل کند “

معنی ضرب المثل ” هر کی در پی کلاغ رود، در خرابه منزل کند “

آشنایی با ضرب المثل هر کی در پی کلاغ رود، در خرابه منزل کند

معنی ضرب المثل هر کی در پی کلاغ رود در خرابه منزل کنددر این پست با معنی، مفهوم و گسترش ضرب المثل ایرانی هر کی در پی کلاغ رود، در خرابه منزل کند از کتاب نگارش دهم آشنا می شوید. با دانشچی همراه باشید.

معانی ضرب المثل هر کی در پی کلاغ رود در خرابه منزل کند

۱- تقلید کورکورانه و بدون فکر از کسی یا چیزی سبب شکست انسان در زندگی می‌شود.

۲- انتخاب الگوی نامناسب در زندگی و پیروی از آن، سرانجام خوبی برای انسان نخواهد داشت.

۳- دنباله روی افراد نادرست بودن، عاقبتی جز پشیمانی ندارد.

۴- همراهی با افراد دروغگو آدمی را به پوچی می‌رساند.

۵- هر کی در پی کلاغ رود در خرابه منزل کند یعنی چه؟ این ضرب المثل یعنی انسان‌ها در زندگی باید توجه داشته باشند که دنباله رو و پیرو چه چیز یا چه کسانی هستند. پیروی از افراد خوب و سالم انسان را عاقبت به خیر می‌کند و بالعکس، پیروی از افراد ناباب، انسان را به بدبختی و ذلت می‌کشاند.

ایموجی این ضرب المثل 🚶‍♂️🐧⬅🏜 🏚

هر کی در پی کلاغ رود در خرابه منزل کند به انگلیسی

Whoever follows the crow will find himself in the ruins of his house

داستان در مورد ضرب المثل هر کی در پی کلاغ رود در خرابه منزل کند

مرد تنبلی بود که همیشه دوست داشت بدون دردسر ثروتی را بدست آورد تا زندگی‌اش را تبدیل به مرفه‌ترین زندگی کند. دائماً با خودش حرف میزد و می‌گفت: خوش به حال فلانی، گنج پیدا کرد و الان هم پول پارو می‌کند اگر من هم به دنبال گنج بگردم می‌توانم بدون دردسر ثروتمند شوم. نه! گنج پیدا کردن سخت است باید زمین را بکنم کلی خستگی دارد.

همینطور که راه‌های مختلف را در ذهنش می‌آورد یاد حرف یکی از دوستانش افتاد؛ او می گفت: کلاغ همیشه دنبال چیزهای براق و زینتی است و هر روز جواهرات گرانبها را پیدا می‌کند و به لانه‌اش می‌برد. در آن لحظه مرد لبخندی از سر پیروزی بر لبانش شکفت و تصمیم گرفت کلاغی را تعقیب کند تا لانه‌اش را پیدا کند و جواهراتش را بردارد.

فردای آن روز، صبح زود کلاغی را یافت و او را با دقت تعقیب کرد. ساعات زیادی را دنبال کلاغ بود و مسیر طولانی‌ای را طی کرده بود تا سرانجام خرابه‌ای را دید که کلاغ وارد آن شد. با خوشحالی منتظر شد تا کلاغ از آن جا بیرون رود و او نیز داخل خرابه شود.

کلاغ که بیرون آمد مرد داخل خرابه شد و به جستجوی جواهرات خیالی ذهنش پرداخت و در نهایت چیزی جز چند سنگ ریزه و زباله در آن خرابه پیدا نکرد. دیگر شب شده بود و او مجبور بود همانجا بماند و صبح به خانه برگردد، در حالیکه دست خالی بود و وقتش هم تلف شده بود.

پیام داستان: رسیدن به موفقیت، راه دارد و انسان می‌تواند از انسان‌های موفق الگو بگیرد ولی این به آن معنا نیست که هر کس ادعای موفقیت در کاری را کرد، بدون فکر الگوی خویش قرار دهیم بلکه قبل از هر کاری باید خوب فکر کنیم. تقلید عاقلانه منجر به موفقیت می شود اما تقلید کورکورانه انسان را به نابودی می کشاند.
پیشنهادی: ضرب المثل با کلاغ


بازآفرینی هر کی در پی کلاغ رود در خرابه منزل کند / اختصاصی_دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *