خانه » ادبیات » تحقیق در مورد راز موفقیت در زندگی های امروزی

تحقیق در مورد راز موفقیت در زندگی های امروزی

به نظر شما راز موفقیت در زندگی امروز چیست؟

راز موفقیت در زندگی های امروزی

در ادامه با برخی از رازهای موفقیت در زندگی امروزی – از کتاب فارسی پایه نهم – آشنا می شوید. با دانشچی همراه باشید.

رازهای موفقیت افراد موفق

موفقیت یعنی چه؟ ملاک موفقیت برای هرکسی در زندگی متفاوت است. اما آنچه بین همه افراد موفق مشترک است این است که احساس رضایت از زندگی دارند. و از همه مهم‌تر، زندگی هدفمندی دارند. برای وقت های مختلف‌شان برنامه ریزی می کنند. وقت را تلف نمی کنند. می دانند که آن ساعتی که گذشت دیگر بر نمی گردد و ساعاتی که در آینده قرار است نصیبش شود، معلوم نیست! پس از زمان حال، نهایت استفاده را می برد.

علاوه بر اینها برخی دیگر از رازهای موفقیت عبارتند از:

🔸 صبح زود بیدار شدن

خواب زیاد و خواب کم، هردو آسیب زننده است. افراد موفق به اندازه متعادل می خوابند و صبح ها زود بیدار می شوند. کسانی که زودتر از طلوع خورشید برمی خیزند و برنامه هایشان را شروع می کنند، برنامه هایشان را بهتر از سایر افراد پیش میبرند.

🔸 ورزش منظم و توجه به سلامت جسم و روح

انسان یک موجود دو بعدی است؛ یعنی هم بعد روحانی دارد هم جسمانی. به همین دلیل باید به نیازهای تمام ابعادش توجه کند. همانطور که جسمش باید سالم باشد تا بتواند برنامه هایش را با موفقیت اجرا کند، روحش نیز باید از مریضی ها و آلودگی ها پاک باشد تا بتواند به خوبی تصمیم بگیرد و با آرامش زندگی کند.

کسانی که مدام در حال غر زدن، حرص خوردن، سخن چینی دیگران، حسادت و … هستند همین رفتارهای نادرست بر روح‌شان تاثیر منفی می گذارد و اجازه نمی دهد با حال خوبی برنامه هایشان را انجام دهند و حتی گاهی افسردگی به جانشان می افتد و دیگر نمی توانند کاری را پیش ببرند.

🔸 برنامه ریزی روزانه

انسان های موفق برای تفریح، درس خواندن، نشست و برخاست با خانواده و دوستان، خواب و خوراک و … برنامه دارند. برنامه ریزی براساس اولویت بندی کارهای روزانه باعث می شود از سردرگمی خارج شویم.

🔸 تفکر در کارها و بهره مندی از تجارب دیگران

انسان عاقل کسی است که قبل از انجام هر کار، قبل از صحبت کردن، قبل از ارتباط با افراد و … فکر می کنند، عاقبت اندیشی می کنند، با افراد خردمند مشورت می کنند و درنهایت بهترین تصمیم را می گیرند.

پیشنهادی: همه چیز در مورد زندگی

اختصاصی-دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *